Tidskriftspriset – Årets Omslag
Årets Omslag
Priset premierar hög och bestående kvalitet och förnyelse av svenska tidskrifter.

Ett riktigt bra omslag har förmågan att fånga intresset i en värld av många intryck. Det ska ha kreativ höjd och text och bild måste samspela. Årets Omslag ges till en tidskrift som under det gångna året publicerat ett omslag av hög och bestående kvalitet vad gäller:

  • Form och kreativitet
  • Fotografi och/eller illustration
  • Samspel mellan text och bild
  • I sin helhet skapat intresse och nyfikenhet för tidskriften och dess redaktionella material

Vinnaren ska under det gångna året (1 september 2023 – 31 augusti 2024) ha utmärkt sig inom ovanstående kriterier.

Sista dagen att föreslå bidrag är den 27 augusti kl. 16.00.

Tiden för att skicka in bidrag har tyvärr gått ut!

Jury:
Åsa Rydgren, tidigare förlagschef/publisher på Bonnier Magazines & Brands och vd för Utgivarna. Idag konsult inom ledarskap och affärsutveckling.  (ordf.)
Ingrid Hegg, effektivitetskonsult Petra Brask & Partners, tidigare marknadschef inom Bonnier och Egmont.
Jonas Mattsson, marknadschef Tidsam.

 

Stor guide: Så kommer du igång med TikTok
Algoritmen på TikTok tycks nu gynna publicister. Flera nischade medier hittar sina målgrupper här. Är det dags även för dig?
Läs vår stora TikTok-guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här