Tidskriftspriset – Årets Kreativa Annonsaffär
Årets Kreativa annonsaffär
Årets Kreativa Annonsaffär verkar för hög och bestående kvalitet och ​utveckling av svenska tidskrifter. Tidskriftsmedier erbjuder en värld av olika kanaler och format med potential att skapa stor effekt för annonsörerna.

Priset Årets Kreativa Annonsaffär ges till en tidskriftstitel eller kombination av titlar där annonssäljaren eller säljteamet, utifrån annonsörens brief och uppsatta mål/KPI:er, tagit fram en kreativ annonslösning som gett dokumenterad effekt för annonsören.

Annonsaffären ska ha sin utgångspunkt i tidskriftsmediernas styrkor såsom exempelvis målgruppsträff, relevans för läsaren/tittaren/besökaren/lyssnaren samt att lång tid ofta spenderas med annonsbudskapen. Rätt använda skapar dessa styrkor interaktion, ökat engagemang och förtroende.

Vinnaren ska under det gångna året (1 september 2023-31 augusti 2024) utmärkt sig utifrån nedanstående kriterier.

  • Gott utnyttjande av tidskriftsmediets potential
  • Kreativitet och nytänkande
  • Dokumenterad effekt för annonsören/samarbetsparten

Hänsyn tas till publikationens aktuella resurser och målgrupp.

Sista dagen att föreslå bidrag är den 27 augusti kl. 16.00.

Tiden för att skicka in bidrag har tyvärr gått ut.

Jury:
Mats Rönne, fristående rådgivare inom marknadsföring (ordf.)
Kenneth Danielsson, vd IAB Sverige
Linda Nilsson, vd Komm

 

Välkommen till branschens största evenemang 2024!
Vi arrangerar Tidskriftsdagen och Tidskriftsgalan den 23 oktober. Som besökare får du en inspirerande och värdeskapande dag och en stjärnspäckad festfylld galakväll med prisutdelning. Vi ses på Cirkus i Stockholm.
Läs mer om årets program och anmäl dig här

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här