TIDEN FÖR ATT SKICKA IN BIDRAG HAR GÅTT UT.
Priset Årets Kommersiella Kampanj verkar för hög och bestående kvalitet och utveckling av svenska tidskrifter.
Priset premierar kommersiellt framgångsrika kampanjer gällande såväl läsar- som annonsaffären som utifrån uppsatta mål/KPI:er har givit goda resultat.
Priset ges till en kampanj som framgångsrikt bidragit till att öka försäljningen av printprenumerationer, lösnummer, digitala prenumerationer eller styckeköp. Innovativa grepp som bidragit till ökade läsarintäkter premieras.
Priset kan också gå till en annonskampanj som genom kraft och kreativitet givit ett dokumenterat bra resultat för en annonsör – gärna genom att framgångsrikt utnyttja olika kanaler och tidskriftsmediet styrkor såsom målgruppsträff och relevans för läsaren/besökaren/lyssnaren/tittaren.
Priset ges till en tidskrift eller kombination av titlar, t ex en annons- marknads- eller affärsutvecklingsavdelning.
Vinnaren ska under det gångna året (1 september 2024-31 augusti 2025) utmärkt sig utifrån nedanstående kriterier.
- Gott utnyttjande av tidskriftsmediets potential
- Innovativa grepp som bidragit till ökade läsarintäkter
- Dokumenterad effekt för kampanjen
Sista dagen att föreslå bidrag är den 26 augusti kl. 16.00
Jury:
Kenneth Danielsson, vd IAB Sverige (ordf.)
Pernilla Boshuis, Head of Customer Engagement and Marketing, NMT Media
Ulrika Ek, Vd Relatable och ordförande Next Gen Board