Tidskriftspriset – Årets Grepp
Årets Grepp
Årets Grepp verkar för hög och bestående kvalitet och ​utveckling av svenska tidskrifter. Årets Grepp kan handla om publicistik, affärsutveckling eller en kombination av båda. Insatsen ska vara innovativ och tydligt sticka ut i mängden. Priset kan tilldelas en titel, ett team eller en person som har satt tidskriftsbranschen på kartan.

Vinnaren ska ​uppfylla minst tre av fyra kriterier nedan::

  • Nått sina läsare/användare på ett nytt sätt
  • Skapat nya tjänster eller erbjudanden som gett nya affärer med målgruppen
  • Hittat och rapporterat om ett tidigare underbevakat område
  • Gjort en framgångsrik publicistisk kampanj

Hänsyn tas till publikationens aktuella resurser och målgrupp.

Vinnaren ska under det gångna året (1 september 2020-31 augusti 2021) utmärkt sig utifrån ovanstående kriterier.

Föreslå bidrag och läs mer här.

Jury:
Ordförande Patrik Hadenius, förlagschef Nordstedts förlagsgrupp
Anna Åberg, redaktionschef Dagens Nyheter
Claes de Faire, mångsysslare tidigare bl a Chefredaktör Mitti, Fokus, Resumé

    Vill du bli medlem? Gör en intresseanmälan så återkommer vi.

    Samhällsbärande
    Bland tidskriftsbranschens över 4000 olika titlar ryms en mängd aktörer med en samhällsbärande roll, både som kulturbärare och som en stark del av den svenska demokratin.
    Fyra tidskrifter som gör skillnad

    Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

      Lyssna på Tidskriftspodden

      Lyssna här