Tidskriftspriset – Årets Grepp
Årets Grepp
Årets Grepp verkar för hög och bestående kvalitet och ​utveckling av svenska tidskrifter. Årets Grepp kan handla om publicistik, affärsutveckling eller en kombination av båda. Insatsen ska vara innovativ och tydligt sticka ut i mängden. Priset kan tilldelas en titel, ett team eller en person som har satt tidskriftsbranschen på kartan.

Vinnaren ska ​uppfylla minst ett av nedan kriterierna:

  • Nått sina läsare/användare på ett nytt sätt
  • Skapat nya tjänster eller erbjudanden som gett nya affärer med målgruppen
  • Hittat och rapporterat om ett tidigare underbevakat område
  • Gjort en framgångsrik publicistisk kampanj

Hänsyn tas till publikationens aktuella resurser och målgrupp.

Vinnaren ska under det gångna året (1 september 2023-31 augusti 2024) utmärkt sig utifrån ovanstående kriterier.

Sista dagen att föreslå bidrag är den 27 augusti kl. 16.00.

Tiden för att skicka in bidrag har tyvätt gått ut!

Jury:
Anna Careborg, nyhets- och sportdirektör SVT (ordf.)
Anna Holmquist, vd och grundare Gazzine
Jack Werner, frilansjournalist och författare

Stor guide: Så kommer du igång med TikTok
Algoritmen på TikTok tycks nu gynna publicister. Flera nischade medier hittar sina målgrupper här. Är det dags även för dig?
Läs vår stora TikTok-guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här