Tidskriftspriset – Årets Grepp
Årets Grepp
Årets Grepp verkar för hög och bestående kvalitet och ​utveckling av svenska tidskrifter. Årets Grepp kan handla om publicistik, affärsutveckling eller en kombination av båda. Insatsen ska vara innovativ och tydligt sticka ut i mängden. Priset kan tilldelas en titel, ett team eller en person som har satt tidskriftsbranschen på kartan.

Vinnaren ska ​uppfylla minst tre av fyra kriterier nedan::

  • Nått sina läsare/användare på ett nytt sätt
  • Skapat nya tjänster eller erbjudanden som gett nya affärer med målgruppen
  • Hittat och rapporterat om ett tidigare underbevakat område
  • Gjort en framgångsrik publicistisk kampanj

Hänsyn tas till publikationens aktuella resurser och målgrupp.

Vinnaren ska under det gångna året (1 september 2020-31 augusti 2021) utmärkt sig utifrån ovanstående kriterier.

Möjligheten att skicka in bidrag till juryn är nu stängd.

Jury:
Ordförande Patrik Hadenius, förlagschef Nordstedts förlagsgrupp
Anna Åberg, redaktionschef Dagens Nyheter
Claes de Faire, mångsysslare tidigare bl a Chefredaktör Mitti, Fokus, Resumé

    Vill du bli medlem? Gör en intresseanmälan så återkommer vi.

    Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev


    Lyssna på Publicistpodden

    Lyssna här