Tidskriftspriset – Årets Design
Årets Design
Årets Design verkar för hög och bestående kvalitet och utveckling av den svenska tidskriftsbranschen. Obs, priset kan ges till designprestationer både i print och digitalt.

Årets Design ges till en person ​som utmärkt sig för:

  • Ha skapat grafisk design som samspelar och förstärker det journalistiska innehållet.
  • Ha skapat en effektiv tidningsdesign i print eller digitalt som på ett bra sätt förmedlar budskapet och kombinerar innehåll och utseende till ett koncept väl anpassat till målgruppen.

Vinnaren ska under det gångna året (1 september 2023 – 31 augusti 2024) ha utmärkt sig inom ovanstående kriterier.

Sista dagen att föreslå bidrag är den 27 augusti kl. 16.00.

Tiden för att skicka in bidrag har tyvärr gått ut!

 

Jury:
Rickard Frank, designer som driver egen designbyrå, tidigare kreativ chef på Dagens Nyheter. (ordf.)
Marianne Brandt, har arbetat på Bonniers som AD för ett flertal tidningar, senast M-magasin
Nina Wenström, Art Director, Norrsken

Stor guide: Så kommer du igång med TikTok
Algoritmen på TikTok tycks nu gynna publicister. Flera nischade medier hittar sina målgrupper här. Är det dags även för dig?
Läs vår stora TikTok-guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här