Årets Mediesäljare

tidskriftspriset (kopia) 2

Tidskriftsprisets kategori Årets Mediesäljare premierar mediesäljare som under det gångna året (1 september 2017-31 augusti 2018) utmärkt sig i sitt säljarbete gentemot mediebyråerna.

Pristagaren ska under året ha utmärkt sig genom en särskild insats med lösningar som är:

*effektiva
*kreativa
*nyskapande

Insatsen kan exempelvis vara i form av inledda samarbeten, stor intäktsökning procentuellt sett eller andra kreativa säljlösningar. Årets Mediesäljare ska självklart vara mycket kunnig om sin produkt en god lyssnare som alltid sätter kundens behov främst.

Priset delas ut till en person verksam vid publikationer som har ett utgivningsbevis hos PRV eller en databasanmälan hos Myndigheten för radio och tv.
 
Juryn består av:
  • Karoline Olsson, Print Director, Vizeum (ordf.)
  • Anna-Karin Ström, Print & OOH Director på Wavemaker
  • Lotta Billing, Digital Group Director, Mediacom
  • Sofia Karakatsanis Andersson, Head of Digital Operations, Carat
 
Årets Mediesäljare belönas med 10 000 kr och ett diplom med en kort motivering och har rätt att till nästa års utdelning av priset hänvisa till utmärkelsen i redaktionella och marknadsföringssammanhang.
 
Så lämnar du ditt förslag
Alla kan föreslå kandidater till Årets Mediesäljare. Förslaget ska lämnas in med en kort motivering. Juryn kommer att bland de föreslagna personerna nominera minst fyra, av vilka en tilldelas utmärkelsen på Tidskriftsgalan den 7 november.
 

SENAST torsdagen den 30 augusti kl 16.00 behöver vi ditt kompletta förslag. Vi behandlar INGA bidrag som kommer in efter ovanstående datum.

FÖRESLÅ BIDRAG HÄR!

 

FÖRESLÅ BIDRAG HÄR!

 

 

 

Ida Lindström blev Årets Mediesäljare på Tidskriftsgalan 2017.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.

  • Flowy

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.