fbpx

Årets Grepp

 

Årets Grepp verkar för hög och bestående kvalitet och utveckling av den svenska tidskriftsbranschen.

Årets Grepp är ett publicistiskt pris som kan tilldelas en titel, ett team eller en person som satt tidskriftsbranschen på kartan genom en insats som är innovativ och tydligt sticker ut i mängden.

Vinnaren ska ha:

  • nått sina läsare/användare på ett nytt sätt
  • hittat och rapporterat om ett tidigare underbevakat område
  • gjort en framgångsrik publicistisk kampanj

Hänsyn tas till publikationens aktuella resurser och målgrupp.

Vinnaren ska under det gångna året (1 september 2019-31 augusti 2020) utmärkt sig utifrån ovanstående kriterier.

Priset delas ut till ett grepp kopplat till en publikation som har ett utgivningsbevis/databasanmälan registrerad hos Patent- och registreringsverket (PRV) eller Myndigheten för press radio och tv.

Vinnaren av Årets Grepp belönas med 10 000 kr och ett diplom med en kort motivering och har rätt att till nästa års utdelning av priset hänvisa till utmärkelsen i redaktionella och marknadsföringssammanhang.

Juryn består av:

  • Patrik Hadenius, förlagschef Norstedt
  • Anna Åberg, digitalchef DN
  • Axel Andén, chefredaktör Haparandabladet
  • Ewa Thorslund, vd TU Medier i Sverige

Så lämnar du ditt förslag:
Alla kan föreslå kandidater till Årets Grepp. Förslaget ska lämnas in med en kort motivering.
Juryn kommer att bland förslagen nominera minst fyra, av vilka ett  tilldelas utmärkelsen på en prisutdelning  den 12 november.

Ditt bidrag inkl material/underlag som speglar “Greppet” ska skickas in i sex uppsättningar till Tidskriftspriset/Årets Grepp, Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 111 20 Stockholm. Du kan även mejla materialet till mia@sverigestidskrifter.se

Motivering samt underlag/material skall vara oss tillhanda SENAST den 1 september kl 16.00. Vi behandlar INGA bidrag som kommer in efter ovanstående datum och tid.

FÖRESLÅ BIDRAG!
Ett bidrag kan tävla i fler kategorier, givet att det uppfyller kriterierna för respektive kategori. Juryn förbehåller sig rätten att flytta ett bidrag från en kategori till en annan om så krävs.
 

Om en kategori skulle få färre än tio bidrag, kan juryn för kategorin bestämma att det inte går att utse nominerade och vinnare. Bidraget kan då eventuellt flyttas till en annan kategori om det uppfyller kriterierna för kategorin eller tas ut ur tävlingen.

Tillbaka till listan med alla kategorier för Tidskriftspriset 2020.

2019 års vinnare var Offside med #spelstopp, där de sa nej till annonser från spelbolagen vilket ledde till att de vann såväl nya intäkter som respekt och genomslag.

FÖRESLÅ BIDRAG!

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Annons
    Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Annons
    Punamusta

    Letar ni efter ett pålitligt och stabilt tryckeri? Då har ni hittat rätt! Punamusta trycker allt ifrån visitkort till kataloger och tidningar, med små upplagor upptill miljon upplagor.