Årets Grepp

 

Årets Grepp verkar för hög och bestående kvalitet och förnyelse av svenska tidskrifter. Priset tilldelas en titel, ett team eller en person, som under det gångna året (1 september 2018-31 augusti 2019) satt tidskrifts-branschen på kartan genom en insats som är innovativ och tydligt sticker ut i mängden.

Årets Grepp är ett publicistiskt pris som kan tilldelas alla delar av ett medieföretag. Insatsen kan till exempel innebära att man nått sina läsare på ett nytt sätt, hittat och rapporterat om ett tidigare underbevakat område eller gjort en framgångsrik publicistisk kampanj.

Hänsyn tas till publikationens aktuella resurser och målgrupp.

Vinnaren av Årets Grepp belönas med 10 000 kr och ett diplom med en kort motivering och har rätt att till nästa års utdelning av priset hänvisa till utmärkelsen i redaktionella och marknadsföringssammanhang.

Priset delas ut till ett grepp kopplat till en publikation som har ett utgivningsbevis/databasanmälan registrerad hos Patent- och registreringsverket (PRV) eller Myndigheten för press radio och tv.

Juryn består av:

  • Viveka Hansson, programdirektör på TV4 för Nyheter och Samhälle (ordf.)
  • Anna Åberg, digitalchef DN
  • Fredrik Thambert, Marketing Manager, Klarna, tidigare på Resumé
  • Patrik Hadenius, vd, Utgivarna, tidigare på Vetenskapsmedia
  • Sebastian Tibbling, Head of Digital & Business Development, Adviser

Så lämnar du ditt förslag:
Alla kan föreslå kandidater till Årets Grepp. Förslaget ska lämnas in med en kort motivering.
Juryn kommer att bland förslagen nominera minst fyra, av vilka ett  tilldelas utmärkelsen på Tidskriftsgalan den 6 november.

Ditt bidrag inkl material/underlag som speglar “Greppet” ska skickas in i sex uppsättningar till Tidskriftspriset/Årets Grepp, Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 111 20 Stockholm. Du kan även mejla materialet till mia@sverigestidskrifter.se

Motivering samt underlag/material skall vara oss tillhanda SENAST den 29 augusti kl 16.00. Vi behandlar INGA bidrag som kommer in efter ovanstående datum och tid.

Ett bidrag kan tävla i fler kategorier, givet att det uppfyller kriterierna för respektive kategori. Juryn förbehåller sig rätten att flytta ett bidrag från en kategori till en annan om så krävs.
 

Om en kategori skulle få färre än tio bidrag, kan juryn för kategorin bestämma att det inte går att utse nominerade och vinnare. Bidraget kan då eventuellt flyttas till en annan kategori om det uppfyller kriterierna för kategorin eller tas ut ur tävlingen.

FÖRESLÅ BIDRAG HÄR!
 

Tillbaka till listan med alla kategorier för Tidskriftspriset 2019.

2018 års vinnare var Kommunalarbetaren med
novellboken De här får de inte på banken & 23 andra noveller av kommunalare.

FÖRESLÅ BIDRAG HÄR!

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    PositionEtt

    PositionEtt AB är ett konsultföretag som arbetar med utveckling av informationssystem baserade på modern databasteknik.

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Annons
    Flowy

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.