Årets Digitala Tidskrift Fackpress

tidskriftspriset (kopia) 2

Årets Digitala Tidskrift Fackpress verkar för hög och bestående kvalitet och förnyelse av svenska tidskrifter i digital form. Med fackpress menas yrkestidskrifter, organisationstidskrifter och medlemstidskrifter.

Priset syftar till att uppmuntra och belöna tidskriftens utveckling i digitala medier. Priset ges till en tidskrift som under det gångna året (1 september 2018-31 augusti 2019) på ett nyskapande och framstående sätt utvecklat innehåll, tjänster och interaktivitet i digitala medier.

Priset ges till en tidskrift som på ett nyskapande och framstående sätt utvecklat:

  • innehåll
  • tjänster
  • interaktivitet

Vinnaren av Årets Digitala Tidskrift Fackpress belönas med 10 000 kr och ett diplom med en kort motivering och har rätt att till nästa års utdelning av priset hänvisa till utmärkelsen i redaktionella och marknadsföringssammanhang.

Priset delas ut till en publikation som har ett utgivningsbevis/databasanmälan registrerad hos Patent- och registreringsverket (PRV) eller Myndigheten för press, radio och tv.

Juryn består av:
Martin Ahlquist,
redaktionell chef för digitala prenumerationer Svenska Dagbladet (ordf.)
Anna Körnung, journalist och till nyligen chefredaktör på Lokaltidnigen Mitt i
Josefin Jakobsson, nyhetschef DI Digital
Marianne Brandt, tidigare AD på bl a Amelia och M-magasin
Robert Brännström, mediekonsult

Så lämnar du ditt förslag
Alla kan föreslå tidskrifter till Årets Digitala Tidskrift Fackpress. Förslaget ska lämnas in med en kort motivering. Juryn nominerar bland de föreslagna minst fyra kandidater, av vilka en tilldelas utmärkelsen på Tidskriftsgalan den 6 november.

Ditt bidrag (inkl material) ska vara Sveriges Tidskrifter tillhanda SENAST torsdagen den 29 augusti kl 16.00. Vi behandlar INGA bidrag som kommer in efter ovanstående datum och tid.

Ett bidrag kan tävla i fler kategorier, givet att det uppfyller kriterierna för respektive kategori. Juryn förbehåller sig rätten att flytta ett bidrag från en kategori till en annan om så krävs.
 

Om en kategori skulle få färre än tio bidrag, kan juryn för kategorin bestämma att det inte går att utse nominerade och vinnare. Bidraget kan då eventuellt flyttas till en annan kategori om det uppfyller kriterierna för kategorin eller tas ut ur tävlingen.

 

Chef vann priset 2018.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Annons
    Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.

  • Annons
    Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.