Tidskriftspriset – Årets Rörligt
Årets Rörligt
Årets Rörligt verkar för hög och bestående kvalitet och utveckling av den svenska tidskriftsbranschen. Priset premierar ett format eller en satsning som förnyat genren tidskriftsjournalistik inom rörlig bild.

Priset kan till exempel gå till ett videoformat som:

 

  • Skapat rörligt innehåll på ett nyskapande sätt
  • Utnyttjat mediets styrka
  • Visat hantverksskicklighet
  • Ha engagerat sin målgrupp

Vinnaren ska under det gångna året (1 september 2023 – 31 augusti 2024) utmärkt sig inom ovanstående kriterier.

Jury:
Johanna Thulin Bratten, programchef Samhälle TV4 (ordf.)
Magnus Anshelm, vd MMS
Bella Goldman, marknadschef SVT

Stor guide: Så kommer du igång med TikTok
Algoritmen på TikTok tycks nu gynna publicister. Flera nischade medier hittar sina målgrupper här. Är det dags även för dig?
Läs vår stora TikTok-guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här