Tidskriftspriset – Årets Ljud
Årets Ljud
Priset verkar för hög och bestående kvalitet och utveckling av den svenska tidskriftsbranschen. Priset premierar ett format eller en satsning som förnyat genren tidskriftsjournalistik inom ljud.

Årets Ljud kan till exempel gå till en podcast eller annan ljudsatsning som:

  • Skapat ljudinnehåll på ett nyskapande sätt
  • Utnyttjat mediets styrka
  • Visat hantverksskicklighet
  • Engagerat sin målgrupp

Vinnaren ska under det gångna året (1 september 2023 – 31 augusti 2024) utmärkt sig inom ovanstående kriterier.

Sista dagen att föreslå bidrag är den 27 augusti kl. 16.00

Tiden för att skicka in bidrag har tyvärr gått ut.

Jury:
Anna Rastner, Content Director Bauer Media Group (Ordf.)
Josef el Mahdi, ansvarig nyhetsbeställningar Sveriges Radio
Patrik Syk, exekutiv producent podcast Aftonbladet

 

GUIDE: Så använder du AI-verktyg för din research
Här ger vi dig elva råd för hur du använder AI i researcharbete samt åtta tips på bra AI-verktyg för dig som är journalist. Lasse Edfast, som utbildar journalister i att använda AI för grävande delar med sig av sin kunskap och Aftonbladets AI-redaktör Konrad Cronsioe berättar om hur tidningen använder AI på redaktionen.
Läs hela guiden: Så använder du AI-verktyg för din research

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här