Är podden den nya tidskriften?
Medverkande är Lisa Bjurwald, journalist, författare och krönikör, Thomas Peterssohn, vd Ny Teknik Group och nybliven ägare till Svensk Bokhandel, Thomas Mattsson, ordförande i Utgivarna och Senior advisor Bonnier News samt Fredrik Wass, omvärldsbevakare Sveriges Tidskrifter. Redigering: Gabriella Lahti.
ANNONS
Avsnittet sponsras av Another Media Group som presenterar initiativet
Välj svenska medier och publicister.
Ur innehållet
- Thomas Peterssohn har precis köpt tidningen Svensk Bokhandel och Lisa Bjurwald har en bakgrund som chefredaktör för Författaren. Tillsammans diskuterar de möjligheter och utmaningar i branschbevakningen.
- Lisa Bjurwald blev avstängd från Twitter utan orsak. Hur fritt är egentligen det fria ordet på techplattformarna?
- Hur mycket styr mediernas affärsmodell över innehållet? Vi diskuterar crowdfundad journalistik och dess utmaningar och möjligheter.
- Scoop väljer att lägga ner sin papperstidning och fortsätta med endast digital närvaro. Hur viktig är den fysiska tidningen på hallmattan för just medlems- och organisationstidningar?
Om podden
Tidskriftspodden produceras av Sveriges Tidskrifter. Programledare är Fredrik Wass, omvärldsbevakare på Sveriges Tidskrifter. Klippningen står Gabriella Lahti för.
Frågor eller synpunkter?
Kontakta fredrik.wass@sverigestidskrifter.se.