Så ska Readly bli lönsamt

Publicistpodden 2023 3 oktober
Så ska Readly bli lönsamt
Vad har hänt med Readly efter att Bonnier tog över? Nya VD:n berättar i längre intervju.

I slutet av mars meddelade Bonnier News att de tagit över som majoritetsägare av Readly, tjänsten som brukar kallas för Spotify för tidningar. (Mer korrekt är att beskriva den som en digital prenumerationstjänst med innehåll från tredjepartsförlag.) Bolaget har funnits i över tio år, men ännu inte nått lönsamhet. Så vad vill de nya huvudägarna nu se?

I maj tillsattes en ny vd, Philip Lindqvist, och häromveckan ringde Publicistpodden upp honom för en längre intervju. Där berättar han för programledare Jonas Nordling bland annat om hur bolaget äntligen ska bli lönsamt, vilka marknader de satsar på och hur tjänsten ska utvecklas för att nå flera kunder.

Om Publicistpodden

Publicistpodden erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden och de hetaste branschfrågorna. Podden riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort.

Kontakta Jonas Nordling på bojonasnordling@gmail.com vid frågor om det aktuella avsnittet.

Till arkivet
Så når du den svårflörtade unga målgruppen
Inspireras av 13 tips från experten, hur danska Zetland lyckats nå unga lyssnare samt exempel på tre internationella titlar som haft framgång hos yngre läsare.
Läs vår stora guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här