Så lockar Bonnier den unga publiken

Publicistpodden 2023 17 januari
Så lockar Bonnier den unga publiken
Äntligen är Publicistpodden tillbaka! I ett extra långt avsnitt avhandlas mediebranschens senaste snackisar, vi får höra om Bonniers möten med tretusen gymnasister och om det viktigaste i den nya upphovsrättslagen.

I årets första avsnitt sätter Helle Klein och Thomas Mattsson tänderna i aktuella mediehändelser under översyn av programledare Jonas Nordling.

På agendan finns bland annat:

  • Effekterna av Realtids förlikning
  • Nedskuret bistånd drabbar svenska redaktioner
  • Vad händer med Journalisten efter Helena Giertta?
  • Anders Malmstens analys av PS-debatten

Utöver detta tillkommer en rad stickspår och det hettar dessutom till redan från start mellan panelisterna.

Vidare berättar Nicklas Hermansson och Söderhamns-kurirens chefredaktör Matilda Svensson om hur och varför Bonniers lokaltidningar besöker landets gymnasieskolor.

Avslutningsvis reder Sveriges Tidskrifters jurist Niklas Briselius ut vad publicister behöver veta om den nya upphovsrättslagen som trädde i kraft 1 januari.

God lyssning!

Om podden

Publicistpodden erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden och de hetaste branschfrågorna. Podden riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort.

Kontakta Jonas Nordling på jn@da.se vid frågor om det aktuella avsnittet.

Till arkivet
Stor guide: Så lyckas du med AI-bilder
Skapandet, användningen, juridiken. Här får du en komplett guide till att lyckas med dina AI-bilder. Vi tipsar om vilka verktyg som är att föredra för publicister – och vilka du bör undvika.
Läs hela guiden.

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här