Så lockar Bonnier den unga publiken
![Så lockar Bonnier den unga publiken](https://sverigestidskrifter.se/wp-content/uploads/2021/09/publicistpoddenomslag2021-1024x1024.jpg)
I årets första avsnitt sätter Helle Klein och Thomas Mattsson tänderna i aktuella mediehändelser under översyn av programledare Jonas Nordling.
På agendan finns bland annat:
- Effekterna av Realtids förlikning
- Nedskuret bistånd drabbar svenska redaktioner
- Vad händer med Journalisten efter Helena Giertta?
- Anders Malmstens analys av PS-debatten
Utöver detta tillkommer en rad stickspår och det hettar dessutom till redan från start mellan panelisterna.
Vidare berättar Nicklas Hermansson och Söderhamns-kurirens chefredaktör Matilda Svensson om hur och varför Bonniers lokaltidningar besöker landets gymnasieskolor.
Avslutningsvis reder Sveriges Tidskrifters jurist Niklas Briselius ut vad publicister behöver veta om den nya upphovsrättslagen som trädde i kraft 1 januari.
God lyssning!
Om podden
Publicistpodden erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden och de hetaste branschfrågorna. Podden riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort.
Kontakta Jonas Nordling på jn@da.se vid frågor om det aktuella avsnittet.