Så blir medieåret 2025

Publicistpodden 2024 12 december
Så blir medieåret 2025
Kräkfest, sparpaket, stoppade tidningar och en bisarr sak. Några av sakerna vi snackar om i nya avsnittet.


I det 184:e avsnittet av Publicistpodden samlar programledare Jonas Nordling åter sin panel:
Yasmine Winberg, chefredaktör och utgivare för Resumé och Dagens Media.
James Savage, publisher på The Local och ordförande för Sveriges Tidskrifter.

På agendan denna gång stod bland annat:

  • Omnis kräkfest
  • LO Mediehus misslyckade julbord
  • Sparpaketet på Schibsted
  • A-Medias köp av Berlingske
  • Bonniers och NWTs nya korsägande
  • Konsumentverkets uppdrag kring prenumerationer
  • Sölvesborgs tidningsstopp
  • Arbetsmiljön hos SVT:s klimatgrupp
  • Bisarra händelser på Färöarna
  • Panelisternas spaningar om 2025

Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter. Ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

Till arkivet
GUIDE: Så använder du AI-verktyg för din research
Här ger vi dig elva råd för hur du använder AI i researcharbete samt åtta tips på bra AI-verktyg för dig som är journalist. Lasse Edfast, som utbildar journalister i att använda AI för grävande delar med sig av sin kunskap och Aftonbladets AI-redaktör Konrad Cronsioe berättar om hur tidningen använder AI på redaktionen.
Läs hela guiden: Så använder du AI-verktyg för din research

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här