Publicistpodden: Dagen efter Örebro

Publicistpodden 2025 5 februari
Publicistpodden: Dagen efter Örebro
Hur skötte medierna bevakningen av dådet i Örebro? Det och mycket annat pratar vi om i detta avsnitt.

 

I det 186:e avsnittet av Publicistpodden samlar programledare Jonas Nordling åter sin panel:
Yasmine Winberg, chefredaktör och utgivare för Resumé och Dagens Media.
James Savage, publisher på The Local och ordförande för Sveriges Tidskrifter.

På agendan denna gång stod bland annat:

  • Hur skötte medierna bevakningen av dådet i Örebro?
  • Angreppen på SVT, vad ligger bakom och hur påverkas medier?
  • Innebär Googles nya spamfilter äntligen döden för mediernas annonssamarbeten?
  • Hur länge kan Superbowl ge så stora intäkter?
  • Vad lär sig TikTok-giganterna när deras konton kapas?
  • Tänker LO Mediehus rätt med sin nya portal?
  • Sanningen bakom Granström-gate

Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter. Ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

Till arkivet
Stor guide: Så kommer du igång med TikTok
Algoritmen på TikTok tycks nu gynna publicister. Flera nischade medier hittar sina målgrupper här. Är det dags även för dig?
Läs vår stora TikTok-guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här