Oro i tidningsfabriken

Publicistpodden 2024 4 september
Oro i tidningsfabriken
Bonniers omorganisation, barns skärmtid och skumma skyddsobjekt. Det är sånt Publicistpodden snackar om.


I det 177:e avsnittet av Publicistpodden samlar programledare Jonas Nordling åter sina panelister: Linnéa Kihlström som är chefredaktör på Dagens Media och James Savage som är publisher på The Local och dessutom ordförande för Sveriges Tidskrifter.

På agendan i detta avsnitt står:

  • Barns skärmtid
  • Den avstängda DN-reportern del 2
  • Ny organisation på Bonnier News
  • EFN:s integritet
  • Nytt bottenrekord för annonsförsäljning
  • Förbjudet att fota polisstation
  • Näringslivets medieinstitut

Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uddrag av Sveriges Tidskrifter. Ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

Till arkivet
Så når du den svårflörtade unga målgruppen
Inspireras av 13 tips från experten, hur danska Zetland lyckats nå unga lyssnare samt exempel på tre internationella titlar som haft framgång hos yngre läsare.
Läs vår stora guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här