Ny lag för politisk reklam – Så påverkas du

Publicistpodden 2025 17 september
Ny lag för politisk reklam – Så påverkas du
I detta avsnitt snackar vi om de nya reglerna för politisk reklam, om att intervjua lögnare och om oroväckande nyheter från Danmark.


I det 199:e avsnittet av Publicistpodden har programledare Jonas Nordling fullt hus i studion:
Yasmine Winberg, chefredaktör och utgivare för Resumé
Linnea Kihlström,  chefredaktör och utgivare förDagens Media
James Savage, publisher på The Local, samt ordförande för Sveriges Tidskrifter och Utgivarna

På agendan denna gång stod bland annat:

  • PR-värdet för Dufvenius och Wollter
  • Veckorevyns framtid
  • Irena Pozars nya satsning Hint
  • Den ryska ambassadörens medverkan i 30 min
  • Attacken mot Granskningsnämnden
  • Den nya lagen om politisk reklam
  • USAs skärpta visumregler för journalister
  • Protester mot en dansk medieombudsman
  • Tidskriftsgalan 22 oktober
  • Vilken våning dricker mest kaffe i Marieberg? Och vilken kaffeapparat är grisigast?

Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges tidskrifter.

Ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

Till arkivet
Tio ledamöter i nya Next Gen Board utsedda
Nu står det klart vilka som valts ut i Sveriges Tidskrifter nya satsning på framtidens ledare i tidskriftsbranschen. Bland de utvalda finns personer och kompetenser från hela tidskriftsbranschen och från en mängd roller med både redaktionell, kommersiell och teknisk inriktning. Via Next Gen Board får tidskriftsbranschens unga talanger en unik möjlighet att ge sina perspektiv på branschens utmaningar och möjligheter.
Läs mer om alla ledamöter i Next Gen Board

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här