Jakten på nya journalister

Publicistpodden 2022 28 april
Jakten på nya journalister
Twitterköp, Netflixkris och Svenskans nya form. Det pratar vi om i nya avsnittet av Publicistpodden. Dessutom snackar vi vidare om branschens brist på medarbetare.

Det 123:e avsnittet av Publicistpodden gästas av Johan Taubert, vd Tidningsutgivarna. Tillsammans med Helle Klein, chefredaktör och vd Dagens Arbete, sätter han tänderna i de senaste aktualiteterna inom mediebranschen, serverade av programledaren Jonas Nordling.

På menyn står:

  • Elon Musks köp av Twitter
  • Netflix kräftgång
  • Lärdomar av den finska pappersstrejken
  • Svenska Dagbladets nya form
  • Bristen på journalister
  • Journalistfackets kongress i Oman
  • Pressfrihetens dag

 

Om podden 

Publicistpodden erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden och de hetaste branschfrågorna. Podden riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort.

Kontakta Jonas Nordling på jn@da.se vid frågor om det aktuella avsnittet.

Till arkivet
GUIDE: Så använder du AI-verktyg för din research
Här ger vi dig elva råd för hur du använder AI i researcharbete samt åtta tips på bra AI-verktyg för dig som är journalist. Lasse Edfast, som utbildar journalister i att använda AI för grävande delar med sig av sin kunskap och Aftonbladets AI-redaktör Konrad Cronsioe berättar om hur tidningen använder AI på redaktionen.
Läs hela guiden: Så använder du AI-verktyg för din research

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här