”Jag tror att vi måste tänka lite mer lönsamhet”

Publicistpodden 2023 21 juni
”Jag tror att vi måste tänka lite mer lönsamhet”
Hur ska en AI-policy se ut? Vad vill LRF Medias nya vd? Och vad har hänt med Utrikespolitiska institutets tidningar?

Det 151:a avsnittet av Publicistpodden är också säsongens sista. Programledare Jonas Nordling erbjuder denna gång följande innehåll:

  • Nyhetsbrevets redaktör Matilda Nilsson berättar om den genomgång av befintliga redaktionella AI-policys som hon nyligen publicerade.
  • Helena La Corte tillträdde nyligen som vd för LRF Media. I en längre intervju berättar hon om sina erfarenheter från Bonnier och vad hon vill göra på det nya uppdraget.
  • Utrikespolitiska institutet är en anrik förening som har haft en stor publicistisk utgivning genom åren. Men numera är alla deras fysiska tidskrifter nedlagda. Fast på nätet lever tidningen Utrikesmagasinet vidare. Vi har träffat redaktören Ola Westerberg,

God lyssning och trevlig sommar!

 

Om podden

Publicistpodden erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden och de hetaste branschfrågorna. Podden riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort.

Kontakta Jonas Nordling på bojonasnordling@gmail.com vid frågor om det aktuella avsnittet.

 

Till arkivet
Stor guide: Så kommer du igång med TikTok
Algoritmen på TikTok tycks nu gynna publicister. Flera nischade medier hittar sina målgrupper här. Är det dags även för dig?
Läs vår stora TikTok-guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här