”Jag är inte jätteimponerad av de stora mediehusen”

Publicistpodden 2023 14 november
”Jag är inte jätteimponerad av de stora mediehusen”
Hur fungerar Dagens Juridiks nya prismodell? Och hur går det egentligen för Affärsvärlden? Publicistpodden har svaren.


Att sätta pris på en vara är en konst i sig, och när varan är journalistik kan det ibland vara extra utmanande. När Dagens Juridik nyligen presenterade en ny prismodell åkte därför Publicistpodden förstås dit med mikrofonen.

David Seifors vid Blendow Group berättar tillsammans med Dagens Juridiks chefredaktör Eric Tagesson i detta avsnitt om tankarna bakom deras nya modell.

Och apropå prissättning:

Affärsvärlden är som bekant en annan titel som också riktar sig mot en nischad publik. Men de senaste åren har tidningen genomgått stora förändringar när det gäller själva driften, så hur går det egentligen för denna anrika tidskrift? Publicistpodden har träffat vd Josefin Sigedal för en längre intervju.

Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter, ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

Frågor eller synpunkter?
Kontakta Jonas på bojonasnordling@gmail.com.

Till arkivet
Stor guide: Så kommer du igång med TikTok
Algoritmen på TikTok tycks nu gynna publicister. Flera nischade medier hittar sina målgrupper här. Är det dags även för dig?
Läs vår stora TikTok-guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här