Här kommer annonsintäkterna öka + därför skickar Judisk Krönika sin tidning i kuvert

Publicistpodden 2024 21 mars
Här kommer annonsintäkterna öka + därför skickar Judisk Krönika sin tidning i kuvert
Finns det något ljus i annonstunneln? Och hur är det att driva en judisk tidskrift 2024? Publicistpodden har svaren.

Efter några år med stor tillväxt har den digitala annonsmarknaden som bekant stagnerat och mediebranschen har det åter tufft med intäkter från annonser. Men hur ser det ut om man bryter ned siffrorna? Och finns det några ljus i tunneln för den som lyfter blicken. Publicistpodden bad Madeleine Thor som är VD för IRM att ge sin bild av annonsmarknaden.

Dessutom:

Tidskriften Judisk Krönika har kommit ut sedan 1932, som ”ett forum för debatt om främlingsfientlighet och minoritetsfrågor, med tolerans och pluralism som ledord”. Men hur funkar det 2024?  Chefredaktör Anneli Rådestad berättar bland annat om varför de för första gången någonsin valt att skicka tidningen i kuvert. Och mycket mer.

Om podden

Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges tidskrifter. Ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

Till arkivet
Så når du den svårflörtade unga målgruppen
Inspireras av 13 tips från experten, hur danska Zetland lyckats nå unga lyssnare samt exempel på tre internationella titlar som haft framgång hos yngre läsare.
Läs vår stora guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här