”FinansWatch låter som en fet katt”

Publicistpodden 2024 22 augusti
”FinansWatch låter som en fet katt”
Äntligen är sommaren slut. Publicistpodden tar åter tag i mediebranschens snackisar.


Det 176:e avsnittet av Publicistpodden spelades in på eftermiddagen 21/8. Programledare Jonas Nordling återsamlade då sina trogna panelister James Savage, vd på The Local och ordförande för Sveriges Tidskrifter, samt Linnéa Kihlström, chefredaktör för Dagens Media, för att avhandla några av sommarens mediesnackisar.

 

I rask takt avhandlades:

  • Danmark o Sverige kallar upp sociala plattformsföretag
  • Aftonbladets e-postjakt
  • Den avstängda DN-reportern
  • Mediernas skildring av de brittiska upploppen
  • Framtiden för X
  • Remissvaren på tidskriftsstödet
  • Överskottet inom PS-skatten
  • FinansWatchs inträde på svensk mediemarknad
  • Deadline för bidrag till tidskriftspriserna

Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter.
Ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

Till arkivet
GUIDE: Så använder du AI-verktyg för din research
Här ger vi dig elva råd för hur du använder AI i researcharbete samt åtta tips på bra AI-verktyg för dig som är journalist. Lasse Edfast, som utbildar journalister i att använda AI för grävande delar med sig av sin kunskap och Aftonbladets AI-redaktör Konrad Cronsioe berättar om hur tidningen använder AI på redaktionen.
Läs hela guiden: Så använder du AI-verktyg för din research

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här