“Ett par ton tidskrift i en kartong”
Publicistpodden
2021 26 augusti
Här är det första avsnittet under nya namnet Publicistpodden. Och det 107:e totalt sett, sedan Tidskriftspodden startade. Hösten har rivstartat och vi gör nedslag i Afghanistan och USA samt diskuterar lanseringen av Vogue Scandinavia och hur tungt ett pappersmagasin egentligen kan bli.
Ur innehållet:
- Podden byter namn.
- Journalisternas situation i Afghanistan – hundratals anställda hos de internationella mediebolagen hämtas hem, men vilka blir kvar?
- Förväntningarna inför Tidskriftspriset 2021-
- Styckköp av artiklar – framtidens melodi?
- Vogue Scandinavia – En tung lansering både bildligt och bokstavligt.
- Techjättarnas roll gentemot medierna – en “damned if you do, damned if you don’t”-situation?
Medverkar i avsnittet gör Helle Klein, vd och chefredaktör för Dagens Arbete och ordförande i Sveriges Tidskrifter, Thomas Mattsson, ordförande i Utgivarna och Senior advisor på Bonnier News. Programleder och klipper gör Fredrik Wass, omvärldsbevakare på Sveriges Tidskrifter.
Frågor eller synpunkter?
Kontakta fredrik.wass@sverigestidskrifter.se.