Annus horribilis – Medieåret 2023

Publicistpodden 2023 13 december
Annus horribilis – Medieåret 2023
Det är dags att sammanfatta medieåret 2023. Och så kollar vi hur det går för Jultidningsförlaget i dessa tider.


I årets sista avsnitt av Publicistpodden gör vi bokslut och därför har programledare Jonas Nordling bjudit in Sveriges tidskrifters vd Kerstin Neld och ordförande James Savage från The Local, för att summera medieåret 2023.

Och så har vi ringt upp Kristofer Svaninger, VD för Jultidningsförlaget och Semic för att höra närmare hur de mår så här julen 2023.

God lyssning! Och god jul och gott nytt år!

Om podden

Publicistpodden görs av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter, ansvarig utgivare är Kerstin Neld.

Frågor eller synpunkter?
Kontakta Jonas på bojonasnordling@gmail.com.

Till arkivet
GUIDE: Så använder du AI-verktyg för din research
Här ger vi dig elva råd för hur du använder AI i researcharbete samt åtta tips på bra AI-verktyg för dig som är journalist. Lasse Edfast, som utbildar journalister i att använda AI för grävande delar med sig av sin kunskap och Aftonbladets AI-redaktör Konrad Cronsioe berättar om hur tidningen använder AI på redaktionen.
Läs hela guiden: Så använder du AI-verktyg för din research

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här