Tre frågor till Matilda Wennerholm, Aller medias nya tv-chef

Aktuellt 7 oktober
Tre frågor till Matilda Wennerholm, Aller medias nya tv-chef

Matilda Wennerholm

Matilda Wennerholm är chef över Aller medias nyskapade tv-desk och kommer senast från Aftonbladet tv. 

Grattis till nya jobbet! Vad innebär det?
– Jag ska arbetsleda ett team med tv- journalister och ansvara för att utveckla tv för Allers varumärken. Det är en ny tjänst, och det är en helt ny satsning inom Aller media att ha en egen tv-desk som jobbar centralt.

Hur känns det?
– Det känns så himla roligt och spännande. Jag har själv följt flera av Allers varumärken under hela mitt liv – som ELLE, Frida och MåBra – och yrkesmässigt känns det helt fantastiskt. Allers varu-
märken inspirerar verkligen inom sina målgrupper och när det gäller tv finns det mycket att göra och det är en bra form att berätta i – och nå fram.

Du kommer närmast från Aftonbladet tv. Vilka blir de största skillnaderna för dig?
– Det blir stor skillnad i mitt dagliga arbete, då jag inte kommer att presentera nyheter längre och jag går ju från breaking news till mer featureinriktad journalistik. Jag kommer också att arbetsleda dagligen vilket känns jättekul.

    Vill du bli medlem? Gör en intresseanmälan så återkommer vi.

    Stor guide: 25 steg till ett vassare nyhetsbrev
    Har du redan ett nyhetsbrev är det sannolikt dags för ett omtag nu. Senaste året har många tidskrifter fått byta nyhetsbrevsleverantör för att inte bryta mot GDPR. Nu är hög tid att sätta dig in i lagstiftningen som rör personuppgifter och vässa ditt e-postutskick.
    Läs guiden och se hur fyra tidskrifter jobbar med sina nyhetsbrev.
    Samhällsbärande
    Bland tidskriftsbranschens över 4000 olika titlar ryms en mängd aktörer med en samhällsbärande roll, både som kulturbärare och som en stark del av den svenska demokratin.
    Fyra tidskrifter som gör skillnad

    Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

      Lyssna på Tidskriftspodden

      Lyssna här