fbpx

Tre frågor till Matilda Wennerholm, Aller medias nya tv-chef

Onsdag 7 oktober 2020

Matilda Wennerholm

Matilda Wennerholm är chef över Aller medias nyskapade tv-desk och kommer senast från Aftonbladet tv. 

Grattis till nya jobbet! Vad innebär det?
– Jag ska arbetsleda ett team med tv- journalister och ansvara för att utveckla tv för Allers varumärken. Det är en ny tjänst, och det är en helt ny satsning inom Aller media att ha en egen tv-desk som jobbar centralt.

Hur känns det?
– Det känns så himla roligt och spännande. Jag har själv följt flera av Allers varumärken under hela mitt liv – som ELLE, Frida och MåBra – och yrkesmässigt känns det helt fantastiskt. Allers varu-
märken inspirerar verkligen inom sina målgrupper och när det gäller tv finns det mycket att göra och det är en bra form att berätta i – och nå fram.

Du kommer närmast från Aftonbladet tv. Vilka blir de största skillnaderna för dig?
– Det blir stor skillnad i mitt dagliga arbete, då jag inte kommer att presentera nyheter längre och jag går ju från breaking news till mer featureinriktad journalistik. Jag kommer också att arbetsleda dagligen vilket känns jättekul.

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

Aktuellt

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Readly

    Readly erbjuder obegränsad digital tillgång till magasin och dagstidningar till ett fast månadsbelopp.

  • Annons
    NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Annons
    V-TAB

    Nordens största tryckerikoncern. Tänk tryck. Tänk V-TAB. Hos oss har du tillgång till all tänkbar tryckkompetens och en ansenlig bredd med tjänster – från tidningar och direktreklam till skyltar och affärstryck i alla möjliga och omöjliga former.