Tidskriftspodden: Ska medier använda Twitter som betallösning?

AktuelltTidskriftspodden 2021 28 februari
Tidskriftspodden: Ska medier använda Twitter som betallösning?

omslag Tidskriftspodden avsnitt 99

Efter en intensiv medievecka summerar vi det senaste läget kring bland annat spelet mellan techbolagen och medierna, uthängningar av mediestödsnämndens personal, dagsformen på Clubhouse och Twitters drag att göra det möjligt med direktbetalning från ens följare – blir det populärt även för medier?

Medverkar i avsnittet gör Brit Stakston, mediestrateg och vd Blankspot, Thomas Mattsson, tillförordnad vd på TU, ordförande i Utgivarna och Senior advisor på Bonnier News. Programleder och klipper gör Fredrik Wass, omvärldsbevakare på Sveriges Tidskrifter.

Frågor eller synpunkter?
Kontakta fredrik.wass@sverigestidskrifter.se.

Till arkivet
Stor guide: Så kommer du igång med TikTok
Algoritmen på TikTok tycks nu gynna publicister. Flera nischade medier hittar sina målgrupper här. Är det dags även för dig?
Läs vår stora TikTok-guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här