fbpx

Joakim Holfve: “Gör färre saker och leverera till 100 procent”

Torsdag 17 oktober 2019

Joakim Holfve

Joakim Holfve är utvecklingschef för Lifestylegruppen inom Bonnier News. Hur är det att jobba med teknisk utveckling i mediebranschen och samtidigt hantera både organisationsförändringar och kulturkrockar? Vilka är nycklarna för att få alla att dra åt samma håll hur ser Joakim på branschens utmaningar?

Diskussion i avsnittet:

✔️Vad krävs av en utvecklingsavdelning på ett medieföretag?

✔️Hur organiserar man sig för ett medielandskap i ständig förändring?

✔️Vad händer när en redaktionell arbetsprocess möter utvecklarnas sätt att jobba?

✔️Hur förhåller sig Bonnier News Lifestyle till Bonniers övriga medier inom Bonnier News, som Dagens Nyheter, Expressen, Dagens Industri m.fl?

✔️Med en bakgrund från dagspress, vad är skillnaderna i att jobba med utveckling av tidskrifter digitalt?

✔️Vilka aktörer i och utanför mediebranschen inspireras Joakim av?

Programledare är Sveriges Tidskrifters Fredrik Wass och Gabriella Lahti står för klippningen.

Lyssna på Tidskriftspodden

Tidskriftspodden går att lyssna på där poddar finns och direkt här ovanför. Lyssna via Apples Podcaster, Spotify eller valfri annan podd-app. Enklast är att söka efter ”Tidskriftspodden” i din podd-app.

Om Tidskriftspodden

Tidskriftspodden är en intervjupodcast som erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden. Podcasten riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort. Tanken är att lyssnaren ska få en initierad inblick i olika branschfrågor och personliga erfarenheter från gästerna.

–  Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du löpande omvärldsbevakning samt koll på nya avsnitt av podden.

— Följ gärna Sveriges Tidskrifter på Facebook.

– Tyck till om podden! Maila fredrik.wass@sverigestidskrifter.se.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Annons
    Annonskraft

    En erfaren och engagerad säljkår som trivs på jobbet och drivs av nytänkande. Vi har sedan 2000 samarbetat med flera av de stora medieaktörerna, både vad gäller print och digitalt.

  • Annons
    Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.