fbpx

Tidskriftspodden: Att anonymisera eller inte

Torsdag 18 februari 2021

Tidskriftspodden avsnitt 98

Med oss i avsnittet har vi Karin Olsson, kulturchef och ställföreträdande ansvarig utgivare på Expressen, Jonas Nordling, mediepoddare och chefredaktör på Dagens Arena samt som vanligt Thomas Mattsson, tillförordnad vd på TU, ordförande i Utgivarna och Senior advisor på Bonnier News. Programledare är Fredrik Wass, Sveriges Tidskrifter.

✅Hur går det för Expressen och Dagens Arena? Veckans gäster ger en lägesrapport.
✅Varför var det problematiskt att Vetenskapsradion anonymiserade personerna i den uppmärksammade facebookgruppen med kritiker mot den svenska coronastrategin? Karin Olsson kommenterar efter att ha skrivit en mediekolumn i ämnet.
✅Är det bra eller dåligt att FHM:s presschef gillar mediernas rapportering?
✅Podden Mattsson Helin gjorde comeback på Clubhouse i lördags – men vad hände sen? Och hur gör journalisterna med sitt källskydd i sociala medier?
✅Lanseringen av Scandinavian Vougue skjuts upp och Thomas Mattsson drar slutsatser från Martina Bonniers uttalanden.
✅Fortsatt starka rapporter om mediekoncerneras resultat, men allt är inte guld som glimmar.
✅Orvestosiffror visar att förra årets positiva utveckling vänt nedåt igen.
✅Jonas Nordling spanar in en tidskriftstrend med magasin som blir böcker.

Tidskriftspodden produceras av Sveriges Tidskrifter. Programledare är Fredrik Wass, omvärldsbevakare på Sveriges Tidskrifter. Klippningen står Gabriella Lahti för.

Frågor eller synpunkter?
Kontakta fredrik.wass@sverigestidskrifter.se.

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

BESÖK VÅRA EVENT OCH UTBILDNINGAR

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Annons
    Stibo Complete AB

    Som tidskriftstryckeri har Stibo Complete varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över. Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör.