Tidskriftspodden: “Äg allt själv! Samarbeta inte!”

AktuelltTidskriftspodden 18 september
Tidskriftspodden: “Äg allt själv! Samarbeta inte!”


Nya Tidskriftspodden är tillbaka. Camilla Björkman, Helle Klein och Thomas Mattsson diskuterar aktuella frågor och händelser i mediebranschen. Fredrik Wass programleder.

I avsnittet diskuteras bland annat:

  • Digitala event – kan de bli lika lönsamma som de fysiska?
  • Bonnier och Aller media meddelade i veckan att de lämnar magasinstjänsten Readly – vilka är alternativen när tidskrifterna ska nå sina läsare digitalt, och hur mår e-tidningen?
  • Vi tar oss an mediebråket mellan Dagens nyheters Martin Jönsson och Mitti-säljaren Claes de Faire. Är det fult att tjäna pengar i mediebranschen?
  • Vilka fördelar och nackdelar uppstår när medier samarbetar med varandra?
  • Returpappersförordningen – vad blev det av den?
  • Tryckeribranschen krisar och vad händer nu med tillgången på svenskt papper?
  • Var hittar man betalningsviljan hos mediekonsumenterna och hur ska medieföretagen lyckas skala upp ett superfokuserat medieinnehåll?

Ämnen eller personer som berörs i avsnittet:
Bodil Ericsson Torp, Anders Ericsson, Steve Jobs, Unn Edberg, Cissi Elwin, Eva Nordlinder, Martin Jönsson, Claes de Faire, Stefan Lundell, Olle Aronsson, Jon Mauno Pettersson, Catharina Olsson-Lindh.

Tidskriftspodden produceras av Sveriges Tidskrifter och redigeras av Gabriella Lahti Media.

Frågor eller synpunkter? Kontakta Fredrik Wass.

 

    Vill du bli medlem? Gör en intresseanmälan så återkommer vi.

    Stor guide: 25 steg till ett vassare nyhetsbrev
    Har du redan ett nyhetsbrev är det sannolikt dags för ett omtag nu. Senaste året har många tidskrifter fått byta nyhetsbrevsleverantör för att inte bryta mot GDPR. Nu är hög tid att sätta dig in i lagstiftningen som rör personuppgifter och vässa ditt e-postutskick.
    Läs guiden och se hur fyra tidskrifter jobbar med sina nyhetsbrev.

    Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev


    Lyssna på Publicistpodden

    Lyssna här