fbpx

Tidskriftspodden #6: Patrik Hadenius

Torsdag 16 juni 2016

Patrik HadeniusI avsnitt 6 av Tidskriftspodden gästar Patrik Hadenius, journalist och språkvetare. Han arbetade fram till 2007 som redaktör på Forskning & Framsteg och har sedan dess i egen regi drivit tidskrifterna Språktidningen och Modern Psykologi. Sedan september 2010 är han chefredaktör och vd på Forskning & Framsteg, Språktidningen och Modern Psykologi.

I avsnittet avslöjar Patrik Hadenius vilken betydelse språknestorn och författaren Horace Engdahl spelade för roll när Språktidningen tog sina första stapplande steg. Och så berättar Patrik vad som hände egentligen med en av hans mindre framgångsrika idéer: Tidningen Väder.

Tidskriftspodden finns att ladda ner via iTunes eller valfri podd-app.
Enklast är att söka efter ”Tidskriftspodden” i din pod-app och ladda ner till din smartphone.

Om du vill lyssna på tidigare avsnitt direkt i datorn klickar du här.

Om Tidskriftspodden

Tidskriftspodden erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden. Podcasten riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort. Tanken är att lyssnaren ska få en snabb och initierad inblick i de hetaste branschfrågorna.

Gilla Sveriges Tidskrifter på Facebook om du vill du veta mer om oss och få koll på kommande avsnitt.

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

Aktuellt

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Annons
    Readly

    Readly erbjuder obegränsad digital tillgång till magasin och dagstidningar till ett fast månadsbelopp.

  • Annons
    Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.