fbpx

Se sändningen: Så kan en podd stärka magasinsaffären

Tisdag 23 mars 2021

Digifrukost play - så kan poddar stärka magasinsaffären

Ljudmediet växer, inte minst poddlyssningen. Hur kan magasinen dra nytta av det? Vi bjöd in några grymma poddmakare från tre av våra medlemmar, för att få höra mer om hur de arbetar med sina poddar.

Se sändningen i efterhand. ->>

Du får veta mer om:

  • Podcastens styrka och roll i det redaktionella arbetet.
  • Resultat i form av intäkter – annons eller annan typ av konvertering.
  • Kostnad i form av teknikinvestering och tidsåtgång.
  • Insikter och tips.

Medverkande:

  • Yasmine Winberg och Amanda Törner, Resumé Insikt
  • Anders Bengtsson, chefredaktör fotbollsmagasinet Offside
  • Per Grankvist, grundare och chefredaktör för Vad vi vet .
  • Moderator var Fredrik Wass, Sveriges Tidskrifters poddare och omvärldsbevakare.

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

Aktuellt

BESÖK VÅRA EVENT OCH UTBILDNINGAR

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Medievekst

    Håll koll på dina prenumeranter med ett effektivt system utformat för pappers- och digital integration.

  • Annons
    Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Annons
    Flowy

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.