Se sändningen: Så kan en podd stärka magasinsaffären

AktuelltLivesändning 23 mars
Se sändningen: Så kan en podd stärka magasinsaffären
Ljudmediet växer, inte minst poddlyssningen. Hur kan magasinen dra nytta av det? Vi bjöd in några grymma poddmakare från tre av våra medlemmar, för att få höra mer om hur de arbetar med sina poddar.

Ljudmediet växer, inte minst poddlyssningen. Hur kan magasinen dra nytta av det? Vi bjöd in några grymma poddmakare från tre av våra medlemmar, för att få höra mer om hur de arbetar med sina poddar.

Se sändningen i efterhand. ->>

Du får veta mer om:

  • Podcastens styrka och roll i det redaktionella arbetet.
  • Resultat i form av intäkter – annons eller annan typ av konvertering.
  • Kostnad i form av teknikinvestering och tidsåtgång.
  • Insikter och tips.

Medverkande:

  • Yasmine Winberg och Amanda Törner, Resumé Insikt
  • Anders Bengtsson, chefredaktör fotbollsmagasinet Offside
  • Per Grankvist, grundare och chefredaktör för Vad vi vet .
  • Moderator var Fredrik Wass, Sveriges Tidskrifters poddare och omvärldsbevakare.

    Vill du bli medlem? Gör en intresseanmälan så återkommer vi.

    Stor guide: 25 steg till ett vassare nyhetsbrev
    Har du redan ett nyhetsbrev är det sannolikt dags för ett omtag nu. Senaste året har många tidskrifter fått byta nyhetsbrevsleverantör för att inte bryta mot GDPR. Nu är hög tid att sätta dig in i lagstiftningen som rör personuppgifter och vässa ditt e-postutskick.
    Läs guiden och se hur fyra tidskrifter jobbar med sina nyhetsbrev.
    Samhällsbärande
    Bland tidskriftsbranschens över 4000 olika titlar ryms en mängd aktörer med en samhällsbärande roll, både som kulturbärare och som en stark del av den svenska demokratin.
    Fyra tidskrifter som gör skillnad

    Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

      Lyssna på Tidskriftspodden

      Lyssna här