Se sändningen: Så kan en podd stärka magasinsaffären

AktuelltLivesändning 2021 23 mars
Se sändningen: Så kan en podd stärka magasinsaffären
Ljudmediet växer, inte minst poddlyssningen. Hur kan magasinen dra nytta av det? Vi bjöd in några grymma poddmakare från tre av våra medlemmar, för att få höra mer om hur de arbetar med sina poddar.

Ljudmediet växer, inte minst poddlyssningen. Hur kan magasinen dra nytta av det? Vi bjöd in några grymma poddmakare från tre av våra medlemmar, för att få höra mer om hur de arbetar med sina poddar.

Se sändningen i efterhand. ->>

Du får veta mer om:

  • Podcastens styrka och roll i det redaktionella arbetet.
  • Resultat i form av intäkter – annons eller annan typ av konvertering.
  • Kostnad i form av teknikinvestering och tidsåtgång.
  • Insikter och tips.

Medverkande:

  • Yasmine Winberg och Amanda Törner, Resumé Insikt
  • Anders Bengtsson, chefredaktör fotbollsmagasinet Offside
  • Per Grankvist, grundare och chefredaktör för Vad vi vet .
  • Moderator var Fredrik Wass, Sveriges Tidskrifters poddare och omvärldsbevakare.

Till arkivet
Stor guide: Så kommer du igång med TikTok
Algoritmen på TikTok tycks nu gynna publicister. Flera nischade medier hittar sina målgrupper här. Är det dags även för dig?
Läs vår stora TikTok-guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här