Se sändningen: Så kan du vässa den digitala prenumerationsaffären – steg 2

AktuelltLivesändning 24 februari
Se sändningen: Så kan du vässa den digitala prenumerationsaffären – steg 2

Sveriges Tidskrifter har låtit göra Nyckeltalsrapporten 2020 – Benchmark för digitala läsarintäkter, som var utgångspunkten för en livesänd digifrukost den 24 februari. Rapporten bygger på uppgifter från de svenska tidskriftsförlagen och på en digifrukost den 8 december presenterade  vi grunderna i rapporten. Här är steg 2.

Digifrukosten riktar sig främst till dig som har kommit en bit med digitaliseringsarbetet och som har grundläggande kunskaper kring olika nyckeltal.

Frukostseminarium digitala läsarintäkter

Se sändningen i efterhand ->>

Det här presenteras under sändningen:

  • resonemang kring nivåerna för de mest centrala nyckeltalen
  • hur man jobbar med dem
  • vad ett datadrivet arbetssätt konkret betyder

Författarna till rapporten Fredrik Agrén och Lars Dahmén deltar. Dessutom får du lyssna till Jonas Åström grundare av Recuro samt Hannes Andersson, vd  Everysport Media Group. Modererar gör Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.
Önskar du ta del av Lars Dahméns,  Jonas Åströms presentationer och/eller Nyckeltalsrapporten 2020  är du välkommen att mejla mia@sverigestidskrifter.se. 

 

    Vill du bli medlem? Gör en intresseanmälan så återkommer vi.

    Stor guide: 25 steg till ett vassare nyhetsbrev
    Har du redan ett nyhetsbrev är det sannolikt dags för ett omtag nu. Senaste året har många tidskrifter fått byta nyhetsbrevsleverantör för att inte bryta mot GDPR. Nu är hög tid att sätta dig in i lagstiftningen som rör personuppgifter och vässa ditt e-postutskick.
    Läs guiden och se hur fyra tidskrifter jobbar med sina nyhetsbrev.

    Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev


    Lyssna på Publicistpodden

    Lyssna här