fbpx

Se sändningen: Så kan du skapa en digital läsaraffär

Onsdag 9 december 2020

“Vi behöver hitta sätt att öka de digitala läsarintäkterna” är det återkommande svaret vi får från er medlemmar, då vi frågar om era största utmaningar. Därför har vi låtit göra Nyckeltalsrapporten 2020 – Benchmark för digitala läsarintäkter, som var utgångspunkten vid en livesändn digifrukost den 8 december. Rapporten  bygger på uppgifter från de svenska tidskriftsförlagen.

Du kan se hela sändningen i efterhand. >>

Du som är medlem i Sveriges Tidskrifter kan ladda ner våra senaste rapporter fritt bakom lösenord. Kontakta info@sverigestidskrifter.se om du inte redan fått lösenordet.

Digifrukosten vände sig till dig som är i början av digitaliseringsarbetet. Fokus ligger på de grundläggande delarna av rapporten.

Lars Dahmén, en av författarna till rapporten, inledde Digifrukosten med att presentera slutsatserna. Sedan följde en paneldiskussion.

Du får veta mer om;

  • Vad som är centralt för att skapa en framgångsrik digital läsaraffär
  • Vilka magasinsbranschens nya nyckeltal är
  • Exempel på hur du kan använda nyckeltal i det redaktionella arbetet

Deltog gjorde även Daniel Kjellberg, chefredaktör Råd & Rön, Kalle Anrell, chefredaktör Telekom idag och Unn Edberg, publisher Vi Media som berättade hur de arbetar med nyckeltal.

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

Aktuellt

BESÖK VÅRA EVENT OCH UTBILDNINGAR

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    P1 Prenumeration

    PositionEtt AB är ett företag som under många år utvecklat och levererat P1 Prenumeration till tidningsförlag.

  • Annons
    P1 Annons

    P1 Annons är ett av marknadens mest kompletta CRM- och annonsbokningssystem med stöd för försäljning i samtliga mediakanaler.

  • Annons
    Readly

    Readly erbjuder obegränsad digital tillgång till magasin och dagstidningar till ett fast månadsbelopp.