fbpx

Se sändningen: Om att vara mediechef i coronatider

Fredag 29 maj 2020

Vi befinner oss alla i tuffa tider med en stor osäkerhet inför framtiden. Ingen vet när situationen kommer att återgå till något som kan kallas normalt. Som chef får du mycket nytt att hantera vid sidan av det löpande arbetet, som behöver fungera oavsett allt annat. Ekonomin svajar rejält.

Hur mår egentligen cheferna i dessa tider? Och vad ska man som ledare tänka på under en kris?

Se sändningen i efterhand. >>

Ladda ner organisationspsykologen Jonas Mosskins presentationsbilder. >>

Medverkande:

  • Helle Klein, chefredaktör på Dagens Arbete
  • Susanna Lundell chefredaktör på Kommunalarbetaren
  • Lars Grafström, kommersiell direktör på Alma Talent
  • Jonas Mosskin, organisationspyskolog

De pratade bland annat om:

  • Det här är tuffast att hantera i krisen
  • Eventuella lärdomar krisen ger
  • Tips från cheferna. Så gör vi för att hålla ut, psykiskt och fysiskt.
  • Jonas Mosskin ger exempel på hur du kan skapa en hållbar situation för dig som chef och för dina medarbetarna. Jonas jobbar bl a som rådgivare till ledningsgrupper och organisationer och även med coachning på individnivå.

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

BESÖK VÅRA EVENT OCH UTBILDNINGAR

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Readly

    Readly erbjuder obegränsad digital tillgång till magasin och dagstidningar till ett fast månadsbelopp.

  • Annons
    Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.