fbpx

Se sändningen: Dessa frågor ställer branschen under krisen

Fredag 24 april 2020

Akuthjälpen seminarium

  • Hur ska vi lyckas sälja annonser i coronatider?
  • Hur kan vi i tidskriftsbranschen dra nytta av regeringens stödåtgärder?
  • Hur hittar vi rätt tonalitet i vår externa kommunikation?

Det här är några av frågorna ni medlemmar ställt till vår krispanel Akuthjälpen de senaste veckorna. På fredagens Digifrukost svarade tre av våra experter på de vanligaste frågorna samt fångade upp frågor från deltagarna i chatten.

Se sändningen i efterhand –>>

Medverkande och länkar till deras presentationer:

Ludvig Grimlund, ekonom, Win-Win, som svarade på frågor som:
Hur fungerar regeringens stödåtgärder och hur tidskriftsbranschen kan dra nytta av dem?
Hur fungerar det med korttidspermittering?
Ludvigs powerpoint-presentation (pdf-fil)

Björn Lorentzi, Media 720, som hjälper till med annonser och försäljning och svarade på frågor som:
Hur ska jag hantera annonsbokningarna under rådande omständigheter?
Hur lyckas jag med annonsförsäljningen i dessa coronatider?
Björns powerpoint-presentation (pdf-fil)

Brit Stakston, mediestrateg, talade om krishantering och tonaliteten i din externa kommunikation så att ni går igenom krisen utan att varumärke skadas.
Brits powerpoint-presentation (pdf-fil)

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

BESÖK VÅRA EVENT OCH UTBILDNINGAR

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Stibo Complete AB

    Som tidskriftstryckeri har Stibo Complete varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över. Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör.

  • Annons
    Medievekst

    Håll koll på dina prenumeranter med ett effektivt system utformat för pappers- och digital integration.

  • Annons
    P1 Prenumeration

    PositionEtt AB är ett företag som under många år utvecklat och levererat P1 Prenumeration till tidningsförlag.