fbpx

Se sändningen: Dessa frågor ställer branschen under krisen

Fredag 24 april 2020

Akuthjälpen seminarium

  • Hur ska vi lyckas sälja annonser i coronatider?
  • Hur kan vi i tidskriftsbranschen dra nytta av regeringens stödåtgärder?
  • Hur hittar vi rätt tonalitet i vår externa kommunikation?

Det här är några av frågorna ni medlemmar ställt till vår krispanel Akuthjälpen de senaste veckorna. På fredagens Digifrukost svarade tre av våra experter på de vanligaste frågorna samt fångade upp frågor från deltagarna i chatten.

Se sändningen i efterhand –>>

Medverkande och länkar till deras presentationer:

Ludvig Grimlund, ekonom, Win-Win, som svarade på frågor som:
Hur fungerar regeringens stödåtgärder och hur tidskriftsbranschen kan dra nytta av dem?
Hur fungerar det med korttidspermittering?
Ludvigs powerpoint-presentation (pdf-fil)

Björn Lorentzi, Media 720, som hjälper till med annonser och försäljning och svarade på frågor som:
Hur ska jag hantera annonsbokningarna under rådande omständigheter?
Hur lyckas jag med annonsförsäljningen i dessa coronatider?
Björns powerpoint-presentation (pdf-fil)

Brit Stakston, mediestrateg, talade om krishantering och tonaliteten i din externa kommunikation så att ni går igenom krisen utan att varumärke skadas.
Brits powerpoint-presentation (pdf-fil)

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

Aktuellt

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Sörmlands Printing Solutions

    Som tidskriftstryckeri har Sörmlands Printing Solutions varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över.  Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör. 

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Annons
    V-TAB

    Nordens största tryckerikoncern. Tänk tryck. Tänk V-TAB. Hos oss har du tillgång till all tänkbar tryckkompetens och en ansenlig bredd med tjänster – från tidningar och direktreklam till skyltar och affärstryck i alla möjliga och omöjliga former.