fbpx

Se sändningen: Annonsintäkterna under coronapandemin och prognos för nästa år

Fredag 9 oktober 2020

Digifrukost IRM, Madeleine Thor

Annonsintäkterna har störtdykt i branschen ​och vi delar alla en stor osäkerhet inför framtiden. Vi bjöd in Madeleine Thor, vd på IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) som beskrev medieutvecklingen under 2020 och gav en prognos för nästa år.

Se sändningen i efterhand. ->>

Ladda ner en pdf-fil med Madeleine Thors presentation, obs kräver lösenord. Endast för Sveriges Tidskrifters medlemmar.

Bland annat får du veta mer om:

  • Det avgörande andra kvartalet – hur föll det ut?
  • Annonsintäkter vid tidigare kriser – vad kan vi lära?
  • Prognos 2020-2021 – hur stort blir tappet 2020?

För mer information eller frågor kring uppgifterna i presentationen, kontakta Madeleine Thor.

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

Aktuellt

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.

  • Annons
    Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Annons
    Adviser Studio

    Adviser Studio är en kreativ produktionsbyrå med kompetens inom formgivning, content, affärsutveckling och digitala medier.