Se sändningen: Annonsintäkterna under coronapandemin och prognos för nästa år

AktuelltLivesändning 2020 9 oktober
Se sändningen: Annonsintäkterna under coronapandemin och prognos för nästa år

Digifrukost IRM, Madeleine Thor

Annonsintäkterna har störtdykt i branschen ​och vi delar alla en stor osäkerhet inför framtiden. Vi bjöd in Madeleine Thor, vd på IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) som beskrev medieutvecklingen under 2020 och gav en prognos för nästa år.

Se sändningen i efterhand. ->>

Ladda ner en pdf-fil med Madeleine Thors presentation, obs kräver lösenord. Endast för Sveriges Tidskrifters medlemmar.

Bland annat får du veta mer om:

  • Det avgörande andra kvartalet – hur föll det ut?
  • Annonsintäkter vid tidigare kriser – vad kan vi lära?
  • Prognos 2020-2021 – hur stort blir tappet 2020?

För mer information eller frågor kring uppgifterna i presentationen, kontakta Madeleine Thor.

Till arkivet
Stor guide: Så kommer du igång med TikTok
Algoritmen på TikTok tycks nu gynna publicister. Flera nischade medier hittar sina målgrupper här. Är det dags även för dig?
Läs vår stora TikTok-guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här