Se sändningen: Annonsintäkterna under coronapandemin och prognos för nästa år

AktuelltLivesändning 9 oktober
Se sändningen: Annonsintäkterna under coronapandemin och prognos för nästa år

Digifrukost IRM, Madeleine Thor

Annonsintäkterna har störtdykt i branschen ​och vi delar alla en stor osäkerhet inför framtiden. Vi bjöd in Madeleine Thor, vd på IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) som beskrev medieutvecklingen under 2020 och gav en prognos för nästa år.

Se sändningen i efterhand. ->>

Ladda ner en pdf-fil med Madeleine Thors presentation, obs kräver lösenord. Endast för Sveriges Tidskrifters medlemmar.

Bland annat får du veta mer om:

  • Det avgörande andra kvartalet – hur föll det ut?
  • Annonsintäkter vid tidigare kriser – vad kan vi lära?
  • Prognos 2020-2021 – hur stort blir tappet 2020?

För mer information eller frågor kring uppgifterna i presentationen, kontakta Madeleine Thor.

    Vill du bli medlem? Gör en intresseanmälan så återkommer vi.

    Stor guide: 25 steg till ett vassare nyhetsbrev
    Har du redan ett nyhetsbrev är det sannolikt dags för ett omtag nu. Senaste året har många tidskrifter fått byta nyhetsbrevsleverantör för att inte bryta mot GDPR. Nu är hög tid att sätta dig in i lagstiftningen som rör personuppgifter och vässa ditt e-postutskick.
    Läs guiden och se hur fyra tidskrifter jobbar med sina nyhetsbrev.
    Samhällsbärande
    Bland tidskriftsbranschens över 4000 olika titlar ryms en mängd aktörer med en samhällsbärande roll, både som kulturbärare och som en stark del av den svenska demokratin.
    Fyra tidskrifter som gör skillnad

    Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

      Lyssna på Tidskriftspodden

      Lyssna här