fbpx

Se sändningen: Annonsintäkterna under coronapandemin och prognos för nästa år

Fredag 9 oktober 2020

Digifrukost IRM, Madeleine Thor

Annonsintäkterna har störtdykt i branschen ​och vi delar alla en stor osäkerhet inför framtiden. Vi bjöd in Madeleine Thor, vd på IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) som beskrev medieutvecklingen under 2020 och gav en prognos för nästa år.

Se sändningen i efterhand. ->>

Ladda ner en pdf-fil med Madeleine Thors presentation, obs kräver lösenord. Endast för Sveriges Tidskrifters medlemmar.

Bland annat får du veta mer om:

  • Det avgörande andra kvartalet – hur föll det ut?
  • Annonsintäkter vid tidigare kriser – vad kan vi lära?
  • Prognos 2020-2021 – hur stort blir tappet 2020?

För mer information eller frågor kring uppgifterna i presentationen, kontakta Madeleine Thor.

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

Aktuellt

BESÖK VÅRA EVENT OCH UTBILDNINGAR

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Annons
    P1 Prenumeration

    PositionEtt AB är ett företag som under många år utvecklat och levererat P1 Prenumeration till tidningsförlag.

  • Annons
    Stibo Complete AB

    Som tidskriftstryckeri har Stibo Complete varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över. Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör.