fbpx

Så organiserar man en tidskrift 2021

Onsdag 25 november 2020

Nya Tidskriftspodden

I det 93:e avsnittet av Tidskriftspodden blir det lobbyspecial efter att både Helle Klein och Thomas Mattsson gjort utspel i olika frågor under den senaste veckan. Camilla Björkman frågar sig hur man bäst organiserar ett modernt medieföretag och Fredrik Wass konstaterar att människors erfarenhet är data som kan vara svår att placera i ett excel-blad. 

Ur innehållet:

✅  Returpappersfrågan – var står vi nu?

✅  Det snedfördelade mediestödet.

✅  PostNords agerande i väntan på Postutredningen.

✅  Stoppa pressarna har registrerat ansvarig utgivare men inte anslutit sig till pressetiska systemet – vad får det för konsekvenser?

✅  Camilla har tagit fram spaningsglasögonen och frågar sig hur man bäst organiserar en tidskrift 2021 samt vilka kompetenser som behövs på en modern redaktion.

✅  Vem borde egentligen läsa upp Dagens Nyheters reklamspottar om det inte är Peter Wolodarski.

✅  Vi svarar på lyssnarmail om gratistidningarns relation till läsarna.

Om podden
Tidskriftspodden finns på alla större plattformar och produceras av Sveriges Tidskrifter. Camilla Björkman, Helle Klein och Thomas Mattsson diskuterar aktuella frågor och händelser i mediebranschen. Fredrik Wass programleder. Gabriella Lahti klipper.

Frågor eller synpunkter? Kontakta Fredrik Wass.

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

Aktuellt

BESÖK VÅRA EVENT OCH UTBILDNINGAR

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Punamusta

    Letar ni efter ett pålitligt och stabilt tryckeri? Då har ni hittat rätt! Punamusta trycker allt ifrån visitkort till kataloger och tidningar, med små upplagor upptill miljon upplagor.

  • Annons
    Sörmlands Printing Solutions

    Som tidskriftstryckeri har Sörmlands Printing Solutions varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över.  Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör. 

  • Annons
    Another Media Group

    Vi är en företagsgrupp med en gemensam vision att hjälpa mediebranschen att transformeras, utvecklas och innoveras för att stå stark idag och imorgon.