Här följer en kort summering av hur vi som branschorganisation agerar under coronakrisen.
- Kontoret är sparsamt bemannat men finns tillgängligt digitalt i de vanliga kanalerna (mail, telefon och även videochatt i form av Google Hangout eller Facetime).
- Vi ser i nuläget över möjligheten att digitalisera flera av våra planerade aktiviteter under våren, bland annat vår Ansvarig utgivare-utbildning samt enskilda seminarium. Vi återkommer med resultatet av det arbetet, men om du har förslag på metoder och teknik för online-möten och utbildningar får du gärna kontakta oss (Fredrik Wass)
- Alla som är anmälda till våra event eller kurser kommer också få separata mail och sms.
- Medarbetare jobbar hemifrån i så stor utsträckning som möjligt.
- Varje morgon sker en avstämning med hela kontoret via Google Hangout.
- Tveka inte att kontakta oss om du har frågor kring kommande aktiviteter eller annan rådgivning. Vi har även möjlighet att länka samman medlemmar med liknande behov för erfarenhetsutbyte.
I övrigt följer vi Folkhälsomyndighetens rekommendationer och följer utvecklingen i övriga samhället.
Vännerna på Sveriges Tidskrifter,
Kerstin, Anna, Fredrik, Hanna och Mia.