fbpx

Så hanterar Sveriges Tidskrifters kontor coronakrisen

Måndag 16 mars 2020

Här följer en kort summering av hur vi som branschorganisation agerar under coronakrisen.

  • Kontoret är sparsamt bemannat men finns tillgängligt digitalt i de vanliga kanalerna (mail, telefon och även videochatt i form av Google Hangout eller Facetime).
  • Vi ser i nuläget över möjligheten att digitalisera flera av våra planerade aktiviteter under våren, bland annat vår Ansvarig utgivare-utbildning samt enskilda seminarium. Vi återkommer med resultatet av det arbetet, men om du har förslag på metoder och teknik för online-möten och utbildningar får du gärna kontakta oss (Fredrik Wass)
  • Alla som är anmälda till våra event eller kurser kommer också få separata mail och sms.
  • Medarbetare jobbar hemifrån i så stor utsträckning som möjligt.
  • Varje morgon sker en avstämning med hela kontoret via Google Hangout.
  • Tveka inte att kontakta oss om du har frågor kring kommande aktiviteter eller annan rådgivning. Vi har även möjlighet att länka samman medlemmar med liknande behov för erfarenhetsutbyte.

I övrigt följer vi Folkhälsomyndighetens rekommendationer och följer utvecklingen i övriga samhället.

Vännerna på Sveriges Tidskrifter,

Kerstin, Anna, Fredrik, Hanna och Mia.

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

Aktuellt

BESÖK VÅRA EVENT OCH UTBILDNINGAR

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Annons
    Punamusta

    Letar ni efter ett pålitligt och stabilt tryckeri? Då har ni hittat rätt! Punamusta trycker allt ifrån visitkort till kataloger och tidningar, med små upplagor upptill miljon upplagor.

  • Annons
    NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.