Readlys nya vd: “Jag får inte pengar i all evighet”

Torsdag 21 juni 2018

Jörgen Gullbrandson, Readly

Jörgen Gullbrandson är ny vd på den digitala tidningstjänsten Readly sedan i mars med siktet inställt på expansion. Enligt honom är användarna av tjänsten nöjda, nu handlar det om att få fler att upptäcka och använda Readly. Men hur stor roll spelar Readly egentligen i kampen om att bygga tidskrifternas digitala intäkter?

Glimtar ur avsnittet

✔️Efter flera kapitalrundor och med ny vd – hur uthålliga är Readlys ägare?

✔️Hur mycket kan tidskrifterna tjäna på Readly egentligen?

✔️Om erfarenheterna från it-bubblan – “Man byggde sönder bolagen till slut”

✔️Så ser strategin ut bakom att bygga snabb tillväxt

✔️Hur utvecklas tidskriftsbranschen när fokus på papperstidningen skiftar mot andra kanaler, och hur påverkar det Readly?

Programledare: Fredrik Wass, omvärldsbevakare på Sveriges Tidskrifter

Lyssna på Tidskriftspodden

Tidskriftspodden går att lyssna på där poddar finns. Ladda ner via iTunes eller valfri podd-app. Enklast är att söka efter ”Tidskriftspodden” i din podd-app.

Om Tidskriftspodden

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    PositionEtt

    PositionEtt AB är ett konsultföretag som arbetar med utveckling av informationssystem baserade på modern databasteknik.

  • Annons
    NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Annons
    Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.