Prognos för tidskriftsbranschens omsättning 2018-2019

Onsdag 5 december 2018

På uppdrag av Sveriges Tidskrifter presenterar IRM en prognos för tidskriftsbranschens intäkter under 2018-2019.

Rapporten är utformad av IRM och tillgänglig för Sveriges Tidskrifters medlemmar. Hör av dig till oss om du saknar lösenord.

Lösenordsskyddad: Prognos för tidskriftsbranschens omsättning under 2018-2019

Grund för prognosen är tidigare genomförd studie av tidskriftsbranschens sammansättning och intäktsstruktur. Framtidstrenderna som presenteras bygger därtill på:

  • Resultat för det första halvåret 2018 när det gäller reklamutvecklingen.
  • Prognosintervjuer med tidskriftsaktörer samt andra reklamförsäljare och köpare i samband med IRM:sreklamprognos i september 2018.
  • Insamlad data kring framtidsförväntningar hos tidskriftsaktörer i tidigare genomförd enkät i början av 2018 samt kompletterande enkät i oktober 2018. Enkäturvalet innefattar populärpress, fackpress, medlemsmagasin och gratistidskrifter. Många titlar har ett ursprung inom print men även rent digitala aktörer ingår.
  • Analys av den senaste upplagestatistiken från TS Mediafakta AB samt av tidskriftskonsumtion och användning baserat på Orvesto Konsument och Nordicoms mediebarometer.
  • Trendanalys av internationell data och prognoser för tidskriftsbranschens olika intäktsslag.
  • Prognoser för allmänekonomin från Danske Bank, ESV, FN, HUI, IMF, KI, Nordea, Regeringen,Riksbanken, SEB och Swedbank.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Aller

    Aller Tryck A/S är ett modernt rulloffsettryckeri som ligger i Köpenhamn. Tryckeriet är helt anpassat för att trycka veckotidningar och tidskrifter till den Skandinaviska marknaden.

  • Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.