Prognos för tidskriftsbranschens omsättning 2018-2019

Onsdag 5 december 2018

På uppdrag av Sveriges Tidskrifter presenterar IRM en prognos för tidskriftsbranschens intäkter under 2018-2019.

Rapporten är utformad av IRM och tillgänglig för Sveriges Tidskrifters medlemmar. Hör av dig till oss om du saknar lösenord.

Lösenordsskyddad: Prognos för tidskriftsbranschens omsättning under 2018-2019

Grund för prognosen är tidigare genomförd studie av tidskriftsbranschens sammansättning och intäktsstruktur. Framtidstrenderna som presenteras bygger därtill på:

  • Resultat för det första halvåret 2018 när det gäller reklamutvecklingen.
  • Prognosintervjuer med tidskriftsaktörer samt andra reklamförsäljare och köpare i samband med IRM:sreklamprognos i september 2018.
  • Insamlad data kring framtidsförväntningar hos tidskriftsaktörer i tidigare genomförd enkät i början av 2018 samt kompletterande enkät i oktober 2018. Enkäturvalet innefattar populärpress, fackpress, medlemsmagasin och gratistidskrifter. Många titlar har ett ursprung inom print men även rent digitala aktörer ingår.
  • Analys av den senaste upplagestatistiken från TS Mediafakta AB samt av tidskriftskonsumtion och användning baserat på Orvesto Konsument och Nordicoms mediebarometer.
  • Trendanalys av internationell data och prognoser för tidskriftsbranschens olika intäktsslag.
  • Prognoser för allmänekonomin från Danske Bank, ESV, FN, HUI, IMF, KI, Nordea, Regeringen,Riksbanken, SEB och Swedbank.

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

Aktuellt

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Adviser Studio

    Adviser Studio är en kreativ produktionsbyrå med kompetens inom formgivning, content, affärsutveckling och digitala medier.

  • Annons
    P1 Annons

    P1 Annons är ett av marknadens mest kompletta CRM- och annonsbokningssystem med stöd för försäljning i samtliga mediakanaler.

  • Annons
    Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.