Pressmeddelande: Rekordökning för Tidskriftsdagen

Onsdag 31 augusti 2016

Redan nu har årets upplaga av Tidskriftsdagen överträffat förväntningarna tack vare flera nya sponsorer, tunga namn på scen och ett större digitalt fokus än tidigare.

– Det är roligt att se att intresset för tidskriftsbranschen är så stort. Det märks om inte annat hos Tidskriftsdagens sponsorer. TT , MTD, Google, RAM och Readly är några av de tunga aktörer som valt att samarbeta med oss kring eventet, säger Sveriges Tidskrifters vd Kerstin Neld.

Deltagarna på Tidskriftdagen den 25 oktober kommer bland annat få höra hur Melanie Deziel byggt upp branded content-verksamheter hos både New York Times och Huffington Post.

Några av inslagen under dagen och kvällen:

• Keynote av Peter Wolodarski om hur DN lyckats få över 50 000 betalande digitala prenumeranter.
  • KIT och DN i samma panel om intäktsmodeller för journalistiken.
  • Diskussion med etablerade Youtubers och kommersiella förlag om nästa generations medieval och vanor.
  • Case och presentationer från framgångarna hos vitt skilda tidskrifter som Internetworld, Hembakat och Byggnadsarbetaren.
  • Tidskriftsgalan med utdelning av Tidskriftspriset i olika kategorier samt förstås utnämningen av Årets Tidskrift 2016.

– Det känns fantastiskt kul att konstatera att aktörerna i vår bransch representerar många framtidslösningar för mediebranschen. Tidskriftsdagen 2016 kommer vara en spännande mötesplats för den som vill förstå hur tidskrifter kan utvecklas – både digitalt och analogt, säger Kerstin Neld.

Jämfört med tidigare år väntas Tidskriftsdagen locka fler besökare och dessutom är sponsorsamarbetena större än föregående år. Tidskriftsdagen arrangeras den 25 oktober på den nya Skandiascenen på Cirkus i Stockholm.

För mer information:
Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter
Telefon: Kerstin Neld 070-570 41 08.
E-post: kerstin.neld@sverigestidskrifter.se

Sveriges Tidskrifter är landets största branschorganisation inom medievärlden. I dag består vi av ca 340 av Sveriges mest välkända och bästa tidskrifter. Det är tidskrifter som är informativa, spännande, roliga och inspirerande. Och de skapas av kreativa, kunniga, belästa, roliga och yrkesskickliga personer.

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

Adviser

Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.

Punamusta

Letar ni efter ett pålitligt och stabilt tryckeri? Då har ni hittat rätt! Punamusta trycker allt ifrån visitkort till kataloger och tidningar, med små upplagor upptill miljon upplagor.

Anygraaf

Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.