fbpx

Morten Postrup: “Man måste vara beredd att riskera allt man har”

Fredag 20 september 2019

Morten Postrup

Morten Postrup är designstrateg och har jobbat med många aktörer i tidskriftsbranschen. Hur ser Morten på läget i branschen och varför är han den som anmäler sig först av alla till Tidskriftsdagen varje år?

Morten Postrup, du var som vanligt först ut att anmäla dig till Tidskriftsdagen och Tidskriftsgalan senare i höst, vad är det som gör att du alltid återkommer till eventet varje år?
– Där ser man! Jag behöver väl inte så mycket betänketid helt enkelt. Det är ganska lätt att bestämma sig. För mig är det främst Tidskriftsdagen som lockar men sin mix av både inspirerande personer och praktiska case. Den gemensamma nämnaren är att man får höra om personer som provat saker i den egna verksamheten och fått ut någon slags erfarenhet av det.

Vad skulle du säga till andra som funderar på om det är värt att besöka Tidskriftsdagen?
– Om man menar allvar med att man ska ha någon som helst omvärldsbevakning av vad andra tidskrifter gör är det ett svårslaget forum. Och i år får man ju chansen att höra Berlin-startupen Krautreporter, det ser jag fram emot!

Hur tycker du att läget är i tidskriftsbranschen just nu från din horisont, några trender du vill dela med dig av?
– Det är många spår samtidigt. Dels en härlig känsla av att många av de saker vi ”alltid” gjort faktiskt fortfarande funkar. Det är ofta det välarbetade innehållet som blir spritt och läst. Dels en känsla av nystart, att om man ska kunna vara med och konkurrera om läsare och marknadsföringsbudgetar så måste man vara beredd att riskera allt man har. Det finns så mycket läsarna kan ägna sig åt, gör man en ljummen tidskrift hamnar den långt ner på listan.

Vad vill du prata om när man springer på dig i minglet den 6 november?
– Det alla frågar är om man har sett något bra under dagen! Men jag tycker man ska fråga sig vad av det man hört som man skulle kunna använda i den egna verksamheten, och vad det i så fall skulle betyda.

Läs mer om programmet och anmäl dig till hösten stora branschdag.

Marika Carlsson Tidskriftsgalan

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

BESÖK VÅRA EVENT OCH UTBILDNINGAR

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Adviser Studio

    Adviser Studio är en kreativ produktionsbyrå med kompetens inom formgivning, content, affärsutveckling och digitala medier.

  • Annons
    P1 Prenumeration

    PositionEtt AB är ett företag som under många år utvecklat och levererat P1 Prenumeration till tidningsförlag.

  • Annons
    V-TAB

    Nordens största tryckerikoncern. Tänk tryck. Tänk V-TAB. Hos oss har du tillgång till all tänkbar tryckkompetens och en ansenlig bredd med tjänster – från tidningar och direktreklam till skyltar och affärstryck i alla möjliga och omöjliga former.