Marcus Jerräng började jobba som journalist på IDG 2006. Då var IDG ett tidskriftsförlag med ett gäng printmagasin, ett antal sajter och med en nästan monopolliknande ställning när det gäller att bevaka den svenska it-branschen. Sedan dess har mycket förändrats och digitaliseringen har gått från att varit ett bevakningsområde till att påverka hur hela förlaget organiserats och bedriver sin verksamhet. Efter omstruktureringar och ägarbyte är IDG nu ett modernt mediehus i framkant. Hur gick resan till och varför skriver Marcus så många inlägg på Twitter egentligen?
Programledare: Fredrik Wass. Klippning: Gabriella Lahti.
ANNONS: Avsnittet sponsras av appen Readly och Adviser.
Lyssna på Tidskriftspodden
Tidskriftspodden går att lyssna på där poddar finns och direkt här ovanför. Lyssna via Apples Podcaster, Spotify eller valfri annan podd-app. Enklast är att söka efter ”Tidskriftspodden” i din podd-app.
Om Tidskriftspodden
Tidskriftspodden är en intervjupodcast som erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden. Podcasten riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort. Tanken är att lyssnaren ska få en initierad inblick i olika branschfrågor och personliga erfarenheter från gästerna.
– Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du löpande omvärldsbevakning samt koll på nya avsnitt av podden.
— Följ gärna Sveriges Tidskrifter på Facebook.
– Tyck till om podden! Maila fredrik.wass@sverigestidskrifter.se.