Tisdag 13 december 2016

John Severinson, digital direktör, Egmont Publishing: “Jag tycker det pratas alldeles för lite om kultur i den här branschen. Vi är så snabba med att kasta oss över nya plattformar, affärsmodeller och innehållsformer men skillnaden mellan vilka som lyckas och vilka som inte gör det tror jag avgörs av vilka som till störst del präglas av en kultur som är flexibel och snabbfotad. Steget från utgivning varje månad till utgivning några gånger per dag var krävande men steget till utgivning hela tiden och dessutom i en mängd olika kanaler är ännu svårare. Och det som avgör är vilken kultur man har. Behovet av förändringsvilja och flexibilitet kommer bara bli större.” #människorimedia

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annonskraft

    En erfaren och engagerad säljkår som trivs på jobbet och drivs av nytänkande. Vi har sedan 2000 samarbetat med flera av de stora medieaktörerna, både vad gäller print och digitalt.

  • Flowy

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.

  • Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.