fbpx

Här är vinnarna i senaste Orvesto-mätningen

Torsdag 6 oktober 2016

Ledarskapsfrågor, affärer, bilar och båtar. Det är några av de segment som ökar mest när Orvestosiffrorna för andra kvartalet 2016 presenterades. Flera av kvällstidningarnas bilagor hör till de som tappar mest.

Samtidigt går det att se en tydlig nedåtgående trend hos kvällstidningarnas tidskriftsbilagor som i många fall gjort rejäla tapp i räckviddssiffrorna. Även ett antal tidningar inom träning, hälsa och mat har fått se sin räckvidd minska.

I snitt har räckvidden för tidskrifterna minskat med 1 procent, medianvärdet är minus 3 procent. Kändistidningar, fackföreningspress/arbetsliv och affärspress är de segment som gått bäst totalt sett, medan Hälsa, barn/familj, fritid och resor är de som gått sämst.

Läs fler analyser av siffrorna hos Dagens Media och Resumé.

Topp 25
Här är de 25 tidskrifter som ökat sin räckvidd mest jämfört med samma tid förra året.

Orvesto Q2

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

BESÖK VÅRA EVENT OCH UTBILDNINGAR

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Annons
    NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.