Ledarskapsfrågor, affärer, bilar och båtar. Det är några av de segment som ökar mest när Orvestosiffrorna för andra kvartalet 2016 presenterades. Flera av kvällstidningarnas bilagor hör till de som tappar mest.
Samtidigt går det att se en tydlig nedåtgående trend hos kvällstidningarnas tidskriftsbilagor som i många fall gjort rejäla tapp i räckviddssiffrorna. Även ett antal tidningar inom träning, hälsa och mat har fått se sin räckvidd minska.
I snitt har räckvidden för tidskrifterna minskat med 1 procent, medianvärdet är minus 3 procent. Kändistidningar, fackföreningspress/arbetsliv och affärspress är de segment som gått bäst totalt sett, medan Hälsa, barn/familj, fritid och resor är de som gått sämst.
Läs fler analyser av siffrorna hos Dagens Media och Resumé.
Topp 25
Här är de 25 tidskrifter som ökat sin räckvidd mest jämfört med samma tid förra året.