fbpx

Extrainsatt podd: Ett uppskjutet namnbyte och tre starka spaningar

Måndag 5 oktober 2020

Sveriges Tidskrifter ville byta namn till Sveriges Publicister, men förslaget mötte kritik och efter ett extrainsatt styrelsemöte i helgen gör man ett omtag. Efter beslutet möttes våra poddare digitalt under måndagsmorgonen för en extrainsatt diskussion om både den nya strategin för Sveriges Tidskrifter och det utannonserade namnbytet. 

Det blir också tre starka spaningar i avsnittet:
Gör allting live, här och nu, helst redan igår! Camilla Björkman ser en tydlig trend på medieområdet som accelererat i spåren av pandemin.

Det våras för grävjournalistiken! Helle Klein noterar att fler aktörer satsar på dokumentärer och grävreportage för att locka mediekonsumenterna, nu senast Dplay som är aktuell med den nya Estoniadokumentären.

Varför satsar tidningsjätten Hearst på premiumupplevelser i papper? Thomas Mattsson spanar kring en medievärld som tycks gå både framåt och bakåt samtidigt.

Tidskriftspodden produceras av Sveriges Tidskrifter. Camilla Björkman, Helle Klein och Thomas Mattsson diskuterar aktuella frågor och händelser i mediebranschen. Fredrik Wass programleder. Gabriella Lahti klipper.

Frågor eller synpunkter? Kontakta Fredrik Wass.

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Annons
    Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Annons
    P1 Prenumeration

    PositionEtt AB är ett företag som under många år utvecklat och levererat P1 Prenumeration till tidningsförlag.