fbpx

En tsunami av data och medievanor i förändring

Tisdag 6 december 2016

SVT Konferens: Digital. Diskussion med Karin Hübinette (SVT), Lisa Renander (Tech Farm), Jan Helin (SVT) och Darja Isaksson (Ziggy)

“Hur kommer vi använda oss av rörlig bild för att sprida kunskap, kommunicera och berätta historier? Vad kommer krävas för att vara ett framgångsrikt medieföretag i framtiden? Kommer innehållet att förändras med nya typer av publiceringsytor och de nya behov som publiken och användarna har?”

Så löd frågeställningarna när SVT arrangerade en heldagskonferens med fokus på den digitala framtiden, oavsett medieslag. Sveriges Tidskrifter var inbjudna tillsammans med några av våra medlemmar och dagen bjöd på oväntat intressanta diskussioner.  Flera spännande case presenterades inom bland annat datajournalistik, relationsbyggande med målgrupper och vi fick också en syn på utvecklingen utifrån både traditionella och nya medieaktörer, som till exempel United Screens.

Du kan titta på föreläsningarna och diskussionerna från hela dagen på SVT Play. Så här såg det ut under en av de mest intensiva diskussionerna mellan Lisa Renander från Tech Farm, Jan Helin från SVT och Darja Isaksson från Ziggy Creative Colony.

Här är några av höjdpunkterna som twittrades ut under dagen.

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

Aktuellt

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Annons
    Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.