I det här specialavsnittet av Tidskriftspodden diskuterar vi konsekvenserna av Coronakrisen för tidskriftsbranschen men fördjupar oss också i hur långt svenska tidskriftsaktörer har kommit när det gäller att skapa digitala läsarintäkter.
ANNONS: Avsnittet sponsras av Team720 från 720Gruppen.
Gäster i avsnittet är Lars Dahmén som har en bakgrund som VD och styrelseordförande på bland annat Sydsvenska Dagbladet, IDG och Bonnier Magazines & Brands. Samt Fredrik Agrén, som också haft ledande roller med fokus på digitalisering och organisationsförändringar hos bland annat Bonnier och IDG.
Tillsammans jobbar de numera som förändringskonsulter och har fått i uppdrag av Sveriges Tidskrifter att genomlysa tidskriftsbranschen ur ett digitalt intäktsperspektiv.
Programledare: Fredrik Wass. Klippning: Gabriella Lahti.
Lyssna på Tidskriftspodden
Tidskriftspodden går att lyssna på där poddar finns och direkt här ovanför. Lyssna via Apples Podcaster, Spotify eller valfri annan podd-app. Enklast är att söka efter ”Tidskriftspodden” i din podd-app.
Om Tidskriftspodden
Tidskriftspodden är en intervjupodcast som erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden. Podcasten riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort. Tanken är att lyssnaren ska få en initierad inblick i olika branschfrågor och personliga erfarenheter från gästerna.
– Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du löpande omvärldsbevakning samt koll på nya avsnitt av podden.
— Följ gärna Sveriges Tidskrifter på Facebook.
– Tyck till om podden! Maila fredrik.wass@sverigestidskrifter.se.