Åsa Uhlin, Veckans Affärer: “Det går att ta betalt för innehåll igen”

Torsdag 6 september 2018

Åsa Uhlin, chefredaktör Veckans Affärer

Tidskriftspodden är äntligen tillbaka efter ett lite längre sommaruppehåll. Först ut bland höstens gäster i podden är Åsa Uhlin, chefredaktör på Veckans affärer. Under hennes ledarskap ökade Veckans affärer förra året mest i Orvesto Näringsliv och sajten va.se ökade med mer än 100 procent från året innan. Hur har Åsa Uhlin förvaltat framgångarna och vad händer i framtiden? Tidskriftspodden görs av Sveriges Tidskrifter och programledare är Fredrik Wass. 

Vem tycker du ska vara med i Tidskriftspodden? Tipsa oss!

Glimtar ur avsnittet: 

✔️Veckans Affärers roll som magasin – “Vi är stigfinnare åt våra läsare”

✔️Så har valrörelsen påverkat Veckans Affärers bevakning – och så kan valutgången påverka VA:s läsare

✔️Om strategin bakom tidningens värderingar – “Vi vill att svenskt näringsliv ska bli mer jämställt och hållbart – det är inga extrema ståndpunkter”

✔️ Så ser intäktsströmmarna ut för VA – “Det går att ta betalt för innehåll igen – digitalt”

✔️ Om papperstidningens roll – “Folk gillar print! Det finns ett behov av det avslutade, det utvalda.”

✔️ Så skapade Veckans Affärer sitt erbjudande om nätverk till vd:ar i näringslivet – “Vi formade innehållet och strukturen i samspel med läsarna”

Lyssna på Tidskriftspodden

Tidskriftspodden går att lyssna på där poddar finns. Ladda ner via iTunes eller valfri podd-app. Enklast är att söka efter ”Tidskriftspodden” i din podd-app.

Om Tidskriftspodden

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Flowy

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.

  • Annons
    Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Annons
    Annonskraft

    En erfaren och engagerad säljkår som trivs på jobbet och drivs av nytänkande. Vi har sedan 2000 samarbetat med flera av de stora medieaktörerna, både vad gäller print och digitalt.