fbpx

Åsa Uhlin, Veckans Affärer: “Det går att ta betalt för innehåll igen”

Torsdag 6 september 2018

Åsa Uhlin, chefredaktör Veckans Affärer

Tidskriftspodden är äntligen tillbaka efter ett lite längre sommaruppehåll. Först ut bland höstens gäster i podden är Åsa Uhlin, chefredaktör på Veckans affärer. Under hennes ledarskap ökade Veckans affärer förra året mest i Orvesto Näringsliv och sajten va.se ökade med mer än 100 procent från året innan. Hur har Åsa Uhlin förvaltat framgångarna och vad händer i framtiden? Tidskriftspodden görs av Sveriges Tidskrifter och programledare är Fredrik Wass. 

Vem tycker du ska vara med i Tidskriftspodden? Tipsa oss!

Glimtar ur avsnittet: 

✔️Veckans Affärers roll som magasin – “Vi är stigfinnare åt våra läsare”

✔️Så har valrörelsen påverkat Veckans Affärers bevakning – och så kan valutgången påverka VA:s läsare

✔️Om strategin bakom tidningens värderingar – “Vi vill att svenskt näringsliv ska bli mer jämställt och hållbart – det är inga extrema ståndpunkter”

✔️ Så ser intäktsströmmarna ut för VA – “Det går att ta betalt för innehåll igen – digitalt”

✔️ Om papperstidningens roll – “Folk gillar print! Det finns ett behov av det avslutade, det utvalda.”

✔️ Så skapade Veckans Affärer sitt erbjudande om nätverk till vd:ar i näringslivet – “Vi formade innehållet och strukturen i samspel med läsarna”

Lyssna på Tidskriftspodden

Tidskriftspodden går att lyssna på där poddar finns. Ladda ner via iTunes eller valfri podd-app. Enklast är att söka efter ”Tidskriftspodden” i din podd-app.

Om Tidskriftspodden

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    PositionEtt

    PositionEtt AB är ett konsultföretag som arbetar med utveckling av informationssystem baserade på modern databasteknik.

  • Annons
    NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Annons
    Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.