Åsa Uhlin, Veckans Affärer: “Det går att ta betalt för innehåll igen”

Torsdag 6 september 2018

Åsa Uhlin, chefredaktör Veckans Affärer

Tidskriftspodden är äntligen tillbaka efter ett lite längre sommaruppehåll. Först ut bland höstens gäster i podden är Åsa Uhlin, chefredaktör på Veckans affärer. Under hennes ledarskap ökade Veckans affärer förra året mest i Orvesto Näringsliv och sajten va.se ökade med mer än 100 procent från året innan. Hur har Åsa Uhlin förvaltat framgångarna och vad händer i framtiden? Tidskriftspodden görs av Sveriges Tidskrifter och programledare är Fredrik Wass. 

Vem tycker du ska vara med i Tidskriftspodden? Tipsa oss!

Glimtar ur avsnittet: 

✔️Veckans Affärers roll som magasin – “Vi är stigfinnare åt våra läsare”

✔️Så har valrörelsen påverkat Veckans Affärers bevakning – och så kan valutgången påverka VA:s läsare

✔️Om strategin bakom tidningens värderingar – “Vi vill att svenskt näringsliv ska bli mer jämställt och hållbart – det är inga extrema ståndpunkter”

✔️ Så ser intäktsströmmarna ut för VA – “Det går att ta betalt för innehåll igen – digitalt”

✔️ Om papperstidningens roll – “Folk gillar print! Det finns ett behov av det avslutade, det utvalda.”

✔️ Så skapade Veckans Affärer sitt erbjudande om nätverk till vd:ar i näringslivet – “Vi formade innehållet och strukturen i samspel med läsarna”

Lyssna på Tidskriftspodden

Tidskriftspodden går att lyssna på där poddar finns. Ladda ner via iTunes eller valfri podd-app. Enklast är att söka efter ”Tidskriftspodden” i din podd-app.

Om Tidskriftspodden

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Punamusta

    Letar ni efter ett pålitligt och stabilt tryckeri? Då har ni hittat rätt! Punamusta trycker allt ifrån visitkort till kataloger och tidningar, med små upplagor upptill miljon upplagor.

  • Annons
    Annonskraft

    En erfaren och engagerad säljkår som trivs på jobbet och drivs av nytänkande. Vi har sedan 2000 samarbetat med flera av de stora medieaktörerna, både vad gäller print och digitalt.

  • Annons
    Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.