fbpx

Årets mest effektiva tidskriftsannons

Tisdag 20 november 2018

I samarbete med Sveriges Tidskrifter utser RAM för andra året i rad ”Årets mest effektiva tidskriftsannons”. Det är tidskrifternas läsare som är juryn och urvalet av annonser baseras helt och hållet på de faktiska mätningar som genomförts av RAM under året.

Den mest effektiva tidskriftsannonsen 2018 blev följande annons för Polarn O. Pyret

Polarn O. Pyret startade år 1976 med viljan att göra kläder som låter barn vara barn. Idag är Polarn O. Pyret det ledande kvalitetsvarumärket för barn i Sverige, och säljs på flera marknader världen över.

”Vi gör kläder som tål att älskas, tvättas och slitas. Och som tillslut kan ärvas vidare till nästa barn, och nästa. Vi kallar det design som håller.” säger Petra Stenecker Marknadsdirektör för Polarn O. Pyret.

Under hösten 2017 lanserade vi en helt ny visuell profil för Polarn O. Pyret och denna annons är en del av den uppdaterade profilen. I kombination med digitala kanaler fyller magasin en jätteviktig roll för kampanjeffekten. Det var en lyckad kampanj, som inte minst lyfte vårt sortiment för de minsta barnen under den här perioden!

I årets urval ingick 1 072 mätningar (annonser) från drygt 60 olika tidskriftstitlar. Antalet intervjuer/svar uppgick till drygt 248 000 st. Varje annons får en effektpoäng som baseras på RAMs effektindex (Engagemang + Agera) * Observation och den annons som får högst poäng är den mest effektiva.

I samband med årets Tidskriftsdag, där RAM är en av sponsorerna, fick deltagarna möjlighet att gissa vilken annons -av de 10 mest effektiva- som var årets vinnare. De som deltog tävlade om en donation på 5 000 kr till crowfunding kampanjen för spridningen av Dawit Isaak´s bok.

Vinnare i årets tävling är: Stina Andersson från Dagens Arbete. Grattis och stort tack för din donation!

 

 

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

Aktuellt

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    P1 Prenumeration

    PositionEtt AB är ett företag som under många år utvecklat och levererat P1 Prenumeration till tidningsförlag.

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Annons
    Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.